Sandyes årsresumé 2009

Nu blev jag lite sen i alla fall med den här, men bättre sent än aldrig som det så fint heter.

Förra årets lista hittar ni HÄR.

Jaha, då var det dags igen. Summera året som gått. Ett ord passar väldigt bra: Snabbt. Året som gick sprang iväg så fort att jag tidvis inte hann med själv. Och som alltid vid årsskifte så undrar jag vart året tagit vägen. Det gick på tok för snabbt.

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag åkte till Budapest med klassen, där har jag aldrig varit, helt underbart. Jag åt lite ungersk mat. Hade någon sagt att vi ska åka till Budapest innan dess hade jag avböjt, men nu, absolut jag hänger på. Där var helt underbart. Och så mycket att se. Vi besökte Vä-anstalten med skolan, det är ju inte precis något du gör varje dag. Det var intressant för man fick veta en hel del. Skrev en C-uppsats, vilket inte var jättesvårt, men drygt emellanåt. Jag tog examen från fritidsledarlinjen och fick mitt examensbevis =) Jag bestämde mig för att jag ska åka som au pair till London, England. Jag har varit modell för en dag i Malmö (fast nu är det många som har varit det, men ändå) och blev sminkad och fotograferad professionellt. Det gör man inte varje dag, såvida du inte är modell.

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga löften i år av den anledningen att jag ändå aldrig kan hålla dem. Fick en idé av en arbetskamrat att varannat år är mitt nyårslöfte att inte ha ett nyårslöfte nästa år. Lätt att hålla, inte lika lätt att bryta.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Katrin som jag gick i grundskolan med fick en son, i september tror jag.

 

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

 

Vilka länder besökte du?
Danmark (Köpenhamn) och Ungern (Budapest). Känner mig berest.

 

Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?

I år fick vi ju en vit jul, vilket vi inte har haft på år och dar och har saknat föregående år. Sommaren var väl okej, men den kan fortfarande bli soligare. Dock har den varit riktigt varm emellanåt. Annars är det nog mest bara smågrejer som är oväsentliga för alla andra, men inte för mig.

 

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

12-13 mars - äventyrspedagogik i Skrylle

24-29 maj - Utlandsstudieresan till Budapest

4 juni - Examen från FLU och galen efterfest

5 juni - Utsparken

27 juni - Möhippa för M

9 juli - Nytt jobb och ny yrkesroll - personlig assistent

11 juli - O & M bröllop

4 september - arbetssökande... igen =/

1 december - 5 år med Kimmy

 

Vad var din största framgång 2009?

Ta examen från FLU. Känns kanske litet, men jag hade en hel del rester där i slutet som jag satt med dag och natt de sista veckorna. Dessutom var det någon som inte fick sitt yrkesbevis.

 

Vad är det bästa som hänt dig år 2009?

Hmm, det är nog en hel del, kommer inte på något just nu faktiskt…


Största misstaget?

Hohojaja, säkert ett par stycken, men det är inget man ska hänga upp sig på…

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag har hållit mig rättsånärpå frisk hela året =). Inte ens svininfluensan har jag fått, den som var så extremt smittosam. Jag känner mig faktiskt lite besviken. Sån hysteri över denna influensa.

 

Bästa köpet?

Hmm, har absolut ingen aning, säkert hur mycket som helst, men liksom inget som varit så märkvärdigt att det satt sig.

 

Sämsta köpet?

Säkert något onödigt, det brukar vara så…

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Hmm, vet inte riktigt, tror jag har spenderat mest pengar på katterna, för det blir ju en hel del på lång sikt. Korten från The Studio.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Självklart, men det är egentligen inget som jag vill dela med mig av här, av olika anledningar.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ojdå, det blir en hel del…

Jason Derulo - Whatcha say, Genesis - Land of Confusion, Lily Allen - Not fair, Kings of Leon - Sex on fire, Kent - Mannen i den vita hattten eller nej förresten, alla Kents låtar från Du & jag döden och Vapen & Ammunition, Billy Idol - Rebel Yell, Lady Gaga - Paparazzi, Boys boys boys och Bad romance, Darin - Viva la vida, Muse – Bliss, Knights of Cydonia, Hysteria m.fl., Carolina Liar – I’m not over, Coming to Terms, Pink – Sober, Volbeat - Soulweeper

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag tror nog det var same same.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Brytt mig mer om min kropp och hur jag ser ut, har blivit en aning förslappad i min stil, men det har blivit ändrat nu, precis i slutet av året…

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Slappat, jag slappar alltför mycket, och käkar för mycket kladd…


Hur tillbringade du julen?

Började med att slå in alla julklappar jag somnat ifrån kvällen innan och sedan blev det en runda inom svärmor för julklappshämtning och sen ämnade Kimmy mig på Landet. Där jag firade hemma hos pappa och styvmamma med alla syskon, plus styvsykonens respektive och vår farmor och farfar. Dock blev det ingen kalkon detta året utan det blev lutfisk istället. Julklappslek och tomte med nisse till hjälp.


Blev du kär i år?
Nej, är det redan ;)


Favoritprogram på TV?

One Tree Hill (USA-avsnitten), Desperate Housewives, Grey’s Anatomy, Gossip Girl (USA-avsnitten), True Blood. Sen följde jag USA-avsnitten av 90210 och The secret life of the American teenager. Samma som förra året. Jag och Kimmy fastnade lite för Ullared, haha, som vi skrattade åt Malmöiterna xD.


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Haha, låter det vara osagt...


Bästa boken du läste i år?

The Twilight saga; Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer. Jag fastnade i vamyrträsket.


Största musikaliska upptäckten?
Kings of Leon, Muse, Lady Gaga, Volbeat, Carolina Liar.


Något du önskade dig och fick?

En laptop. Det behövs i England kan jag lova. Och Vänner-boxen :D


Något du önskade dig men inte fick?
Tror inte det.

 

Årets bästa film?

Jag såg typ bara tre storfilmer på bio, så jag tycker nog att de var de bästa i år, Harry Potter, New Moon och Transformers ll.

 

Årets bästa låt?
Ojojoj, det är alldeles för många för att bara välja ut en…

Bad Romance, Whatcha say, Not Fair, Viva La Vida, Sex on fire.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag fyllde 22 och var mitt uppe i slutspurten av mitt examensarbete som skulle lämnas in måndagen därpå. Dagen innan firades jag nere i Lund av Sara och Thin där jag blev bjuden på middag och bio, Wolverine. Själv födelsedagen firades inte på något speciellt sätt, bjöd hem familjen på fika, precis som tidigare år.


Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Nej, tror inte det. Det blir ju vad man gör det till…

Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Ja, den har varit lite spridd, lite slapp ibland och lite mindre slapp och mer tjejig ibland. Mest har det varit jeans, linne och någon tjockare tröja över det alternativt kofta eller skjorta. 


Vad fick dig att må bra?
Massa saker =)


Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag och Sara gillade Wolverine lite, inte Hugh Jackman utan Wolverine.

Vem saknade du?
Sara, saknar att vi inte kan träffas så ofta som vi gjorde innan. Kommer att bli ännu värre sen. Syrran lite också, träffas knappt nu när hon bor i Värnamo, fast det blir ju ännu värre sen.

De bästa nya människorna du träffade?

Therese, via Emma. Har träffat massa andra också :)

 

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Hmm, är inte så intresserad av politik, tycker ändå att allt bara går utför, vad man än gör…

 

Har du förändrats mycket?
Jag vet faktiskt inte… det får man nog fråga folk omkring mig…

 

Vilket plagg använde du mest?

Mina mörka jeans, olika linnen i lager på lager.


Ett uttryck du missbrukat 2009:
Antagligen en hel del, men de jag kommer på just nu är:

”Yeay”, "Grejen är den...", "Gött/e!", "... och det är ju alltid positivt", "Insane", "Weird" fast med lite fel uttal, "Galet", ”Drygt”, ”Helt galencrazy”

 

Något som du irriterat dig på under året?

Massor av saker, orka rabbla upp dom här…

 

Vad har gjort ditt år mycket mer njutbart?

Massor.

 

Hur höll du dig från att bli galen?

Haha, går det?

 

Årets sötaste?

Engla

 

Årets hetaste?

Hehe

 

Årets favoritmånad?

Det är alltid maj, dels för att jag fyller år då och dels för att Sverige är som vackrast då, när allt slagit ut och är sådär härligt nygrönt.

 

Årets största kärlek?

Kimmy, som alltid och mina kisebebisar =)

 

Några nya nyårslöften?

Nej, kommer inte att hålla dem ändå…

 

Årets mest omtalade situation?
Finns det någon sån? Ja, vänta, svininfluensan. Vilken snackis det har varit... och införandet av IPRED-lagen.

 

En minnesvärd händelse?

Finns massor av dem, vill ni verkligen att jag rabblar upp dem här?

 

Något du aldrig glömmer?

Budapest.

 

Årets favoritord eller uttryck?

”Yeay”, "Grejen är den...", "Weird", "Insane". ”Helt galencrazy” och Stefan ”Wooza, wooza” haha, garv xD


Vem eller vilka borde du tacka för något?

Ingen nämnd, ingen glömd…

 


 

Årets:

Plats: Lund har det varit rätt mycket… Och Eslöv, men det är ju pga skolan, men om man kan kalla det årets plats vet jag inte.
Resa: Utlandsstudieresan till Budapest, Ungern med klassen i slutet av maj =D=D

Bostad: Trea med sambo och två kattflickor.
Husdjur: Cookie och Kitty.
Språk: Svenska, lite engelska och lite tyska.
Musik: Det jag nämnde lite längre upp.
Mat: Tacos.
Dryck: Cider och Fanta. Black Tower, med eller utan päroncider.
Oljud: Löpande katter. Och en katt som älskar att prata en massa. Hela tiden.
Arbete: Eslöv första halvan av året, vik. elevassistent på skolan, personlig assistent åt rullstolsburen kille, arbetssökande en tid och sen assistent på skolan igen genom arbetsförmedlingen.

Fest: Nyår, ”kalasen” i Lund, sexpartyn, midsommar, FLU-fester mm.
Upptäckt: Jag har kommit längre än jag trodde jag skulle göra, men jag har fortfarande inte kommit så långt som jag borde ha gjort.

Kaos: Livet…
Shopping: Inte så jättemycket, mer på IKEA isf…
Förhållande: Inget så där direkt skulle jag tro.

Splittring: FLU

Reunion: -

Vänner: Ingen nämnd, ingen glömd.
Telefonsamtal: Många, många mellan Sara och mig, som alltid.
Bedrift: FLU-examen, göra en bra C-uppsats utan att behöva göra några större förbättringar.

Förbättring: Hmm, nja, vet inte det. Tänker väl lite mer på mina egenskaper som behövs tonas ned.
Beroende: Spotify, sodastreamad dricka
Tidsfördriv: Blogga, snoka runt på andra, spotify, facebook
Fynd: Jättesöta pumps och jag som inte brukar ha högklackat.
Citat: ”Rumpaaa” xD Finns säkerligen en massa mer, men jag glömmer de igen så fort. Eller vänta, ”Jag hade inte hört den förrän jag hörde den första gången” Vår musiklärare var lite lagom förrvirrad ibland. Love it! :D

Utbildningar: FLU såklart! =)

Bästa: Kisebebisarna =) Budapest.

Häftigaste: Heartbeat.

Värsta: -
Skada: klarat mig undan det i år tror jag.

Hemsida: facebook, bloggen.
Gråtlåt: -
TV-serie: One Tree Hill, alla kategorier.
Smaksättare: -

Alkoholhaltiga dryck: Cider, +46 Cassis/Lime, Black Tower Bag-in-Box
Insikt: Jag kan mer än jag tror!
Goda gärning för mig själv: Pumps. Lite kvinnlig får jag väl ändå vara, trots min längd.

Otäckaste: Spindlar, som alltid.

Spya: Den jag fick torka upp efter Kimmy, nog den enda spyan i år faktiskt

Ragg: Behövs inte när man är upptagen, eller hur…

Roligaste: Massor.

Storstad: Bara varit Köpenhmn i år, knappt.

Prestation: Samma som bedrift tycker jag.

Cover: Beat it med Fall Out Boy och John Mayer.

Textrad: ”Fall inte i för all din törst, man måste tänka först. Fall inte i för allt i världen, jag har inte tid att vända mej om och se, för allt jag säjer blir fel ändå.”

Vuxenpoäng: Hmm, fick nog inte ihop några sådana i år…
Ekonomi: Obefintlig
Internet: facebook.com och blogg.se
Bloggar: Egoina, Emma, Therese, syrran, Frida och Patrycja när hon väl skriver
Spel:
Det spelas i princip bara Monopol och Risk när det väl spelas
Bakverk: Kladdkaksmuffins

Mest minnesvärda upplevelse: Med risk för att låta tjatig, men Budapest.
Sämsta låt: På tok för många.

Musikvideo: Alltså, Lady GaGas videos är ju ganska skumma.
Maträtt: -
Sämsta TV-program: Lyckochansen och allt vad de heter.

Bästa TV-serie: One Tree Hill.
Genombrott: -

Snyggast [Kvinna]: Megan Fox

Snyggast [Man]: James Lafferty (jag vet inte varför, det bara är så)

Avsked: Michael Jackson, Patrick Swayze, Farrah Fawcett, Brittany Murphy
Katt(er): Mina små bebisar; Cookie och Kitty

Skratt: Sean Banan, haha, jag vet jag är kass…
Suck: Haha, låter det vara osagt…

Pinsammaste: Säkerligen en hel del
Kändisunge: Jag har nog missat det i år, har noll koll på vilka som ynglat av sig.

Utländska bok:

Storfilm: New Moon, Harry Potter och halvblodsprinsen, Avatar.

Svenska film: Millennium-triologin

Utländska film: New Moon, Harry Potter och Halvblodsprinsen, Avatar.

Disney-film: Princess and the Frog/Up

Rollprestation: -

Skräckfilm: -

Komedi: -

Drama: -

Doft: Tycker alltid det är min Puma red & white woman

Karriärbyte: -

Nya par: -

Märke: iPhone, touchmobiler.
Katastrof:

Mest spelade låt: Paparazzi – Lady GaGa
Mest jobbiga mediamänniska: Katrin Zytomierska

Utmaning: -

Motto: as always, “Sometimes I get so weird, I even freak myself out“

Hallelujamoment: -

Största personliga upptäckt: Jag har kommit längre än jag trott, men fortfarande inte så långt som jag borde…

 


Vad jag har lärt mig: Säkerligen en hel, men inget jag kommer på just nu. Tror jag återkommer med det.

Vad jag inte kommer att glömma med 2009: På tok för mycket…

Vad jag helst vill glömma med 2009: På tok för mycket…

Jag är stolt över mig själv för att: Jag fixade FLU-utbildningen, trots en hel del rester i slutet.


 

År 2010 ska följande hända:

- Jag ska flytta utomlands för ett tag.
- Jag får förhoppningsvis ett nytt jobb.
- Jag åker utomlands minst en gång (Danmark räknas inte).




Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0