Au Pair?

Angående det här med att au paira i London, eller au pair överhuvudtaget,
som jag nämnde lite i förbigående i ett av gårdagens inlägg.

Jag frågade Kimmy vad han hade sagt om jag också hade åkt till London för att au paira i, låt säga, ett halvår. Hans svar blev, vilket jag hade väntat mig:
"Gör du det..." (men han tar inte hand om katterna)
Så långt, fine, men vänta lite...
Sen frågade jag om han hade saknat mig resp. gjort slut med mig om jag hade åkt.
Hans svar: "Inte ett dugg!" och "Ja, det hade jag gjort."
Och på min fråga varför han hade dumpat mig blev hans svar:
"Så du tror att du hade kunnat vara trogen om du hade varit där nere i ett halvår"
Vilket för honom egentligen är kod för: "Det är bara för att jag ska slippa känna att jag är bunden vid dig om jag skulle hitta någon här hemma som jag vill gå hem med. För du tror väl inte på fullaste allvar att jag skulle klara mig utan sex, i ett halvår?!"

Det kanske kan tyckas att jag hänger ut honom lite, men jag tycker bara han är lite löjlig i sitt resonemang och detta var också en av sakerna vi diskuterade när jag snackade om att au paira i USA. Han trodde inte att jag skulle kunna vara honom trogen i ett halvår alt. ett helt år. Vilket förmodligen bottnar i att han är rädd att han själv inte skulle kunna vara det, eller också att någon av de brudarna han var tillsammans med innan har förstört honom genom att vara otrogen mot honom, either way så fattar jag inte varför han inte kan lita på mitt ord. (För jag åker inte ner till England för att ragga killar, utan för att jobba och få arbetslivsrefarenhet, växa som person och lära mig mer om mig själv och allt annat sånt där som låter som värsta klyschan, men som faktiskt är ganska sant)

Låt oss nu säga att jag gör det här. Jag har ett problem, eller kanske två, ganska stora problem också. Jag har ingenstans att göra av mina möbler, kläder, mina kökssaker och andra saker, för om nu K skulle dumpa mig kan jag inte ha det hos honom. Jag kan inte ha det hos mamma, för hon bor för litet. Jag kan inte ha det hos pappa för de ska ändra om i huset och mina saker får alltså inte plats i mitt gamla rum. Jag kan inte magasinera dem, för var skulle jag få de pengarna ifrån? Jag säljer inte, för då får jag börja om på ruta ett när jag kommer hem igen och det vill jag inte. Alltså, ett ganska stort problem.

Ett ännu större problem är mina katter, som bekant Kimmy inte tar hand om. Jag vet absolut inte vad jag ska göra, för jag vet inte om jag kan lita på att ha en fodervärd, då jag har hört en del historier om fodervärdar som antingen gjort tvärtemot vad ägaren velat eller som har krävt att få behålla djuret permanent för att ens gå med på det, vilket ju talar helt emot vad en fodervärd är egentligen. Jag är lite orolig för vad som skulle hända dom.

Men jag tror också att jag skulle behöva detta. Det skulle vara en upplevelse och en utmaning som hade fått mig att växa ytterligare några centimeter. Jag skulle behöva vidga mina vyer lite. Och få känna efter.

Ja, nu blev detta ett riktigt långt inlägg, men det får ni leva med.

Lämna ett avtryck
Postat av: Syster

DU FÅR JU INTE ÅKA NÄR JAG SKA FLYTTA NER!!!!!!! vad tänker du med kvinna!!! men jag känner igen det där me otrogenhet, jeppe hade inte heller tillåtit mig åka för han tror inte heller jgah ade varit de, men hallå!! vrf skulle man ragga när man har kille..ibland kan man mer tro att de e dem som kommer vara otrogna ifall man åker...hade ja kunnat hade ja passat katterna men kan tyvärr inte de =/

2009-10-26 @ 13:31:31
Postat av: Emma

där är kimmy och eddie jävligt lika.

jag hade klarat mig utan sex i ett år, hur lätt som helst, om jag vetat att jag haft min pojkvän hemma.

men det är dom som inte klarar det, män är män helt enkelt.

tragiskt men sant.

när jag läser att han sagt att han inte skulle saknat dig, det blir jag arg av.

visst att han kanske inte klarar av ett långdistansförhållande, men sakna dig hade han gjort så det är tråkigt att han uttrycker sig på det sättet.

vafan, vill du verkligen så går allt att lösa, jag är skitledsen över allt och alla jag kommer lämna här hemma, men samtidigt måste jag tänka på mig själv också, jag vill verkligen detta och då ska faktiskt inget få stoppa mig, så om du verkligen vill så går det att lösa.

angående katterna, så vet du hur mycket kattkärring min mamma är (även om vi redan har åtta haha)

så där finns en chans att hon kunde tagit hand om dom, och angående möblerna och dina saker så går det också att lösa på ett eller annat sätt.

2009-10-26 @ 15:51:02
URL: http://granisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0