tgif

Här rullar allt på som vanligt.
Veckodagarna flyter ibland ihop 
och vissa dagar har jag knappt koll på vilken dag det är, haha. 
Jag är hemma med lilleman och 
Alexia är på dagis måndag till onsdag.

Vissa tycker det är dåligt om man har syskonet på dagis 
när man själv är hemma och mammaledig.
Förr gjorde man ju sällan så.
Men, alltså. Det är nya tider och ett annorlunda samhälle än det var förr.
Vissa barn behöver det. 
Vissa barn älskar att vara på förskolan.
Alexia älskar det. 
Alexia längtar efter att få leka med alla barnen.
Även de dagar hon inte ska dit så pratar hon om det.
Och så är det med det.

Annars är vi (läs: jag) fullt uppe i förberedelserna inför Elvis dop.
⭐ Kyrkan är bokad. 
⭐ Likaså lokal för dopfikan efteråt (vårt hus är för litet för den mängden människor och eventuella barn).
⭐ Inbjudningskorten är gjorda och utskickade.
⭐ Psalmer och de sånger vi vill ha i kyrkan är bestämda och ska stämmas av med prästen (som jag hoppas är lika bra som den vi hade på Alexias dop).

Kvar har vi lite annat småfix som ordnar sig längs med vägen.

Jag förväntar mig att få några ifrågasättanden gällande vilka som är och vilka som inte är bjudna.
Men vi har våra skäl till varför det är så och det är bara att acceptera.

Annars. 
Idag är det fredag och en helt oplanerad helg väntar 😊

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0