Elvis dop

Nu är Elle döpt 😊
(Och nu kan inte trollen ta honom, som Sara sa 😜)
Det gick bra och han var snäll i kyrkan.
Lite grät han klart, men inte så farligt.
Bakade och stod i till långt in på natten igår.
Full rulle från det att en steg upp imorse.
Hade så mycket att stå i att jag helt glömde att äta.
Det resulterade i världens huvudvärk. 
Grät av smärta när mamma masserade mig sen, det gjorde sååå ont, men det i kombination med värktabletter gjorde att det lindrades lite.

Vi bjöd på glutenfri blåbärscheesecake, kladdkaksmuffins, kanelbullar och marshmallow pops som blev misslyckade då blockchokladen blev helt grynig efter att jag blandat i den blå karamellfärgen (vilken blev mer grön än blå i slutresultatet) och gick inte alls att doppa i. Efter lite googlande försökte jag att blanda i lite smör/olja och rörde runt. Då gick det iaf att doppa någorlunda i. De smakade iaf bättre än de såg ut 😊

Jag gjorde också namntavlor till presentbordet efter ett tips jag sett på instagram (dock lade jag till lite annat). Där stod lite kort om varför vi valt hans tre namn, vad de betyder, namnsdag och kända personer med namnet. Verkade väldigt uppskattat. Alla brukar ju alltid fråga om varför man valt just det namnet och så, nu kan alla läsa det själva 😊


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0