Helgen

Fredagen var lugn. Käkade tacos och testade de nya mjuka skalen - fick klart godkänt!

Sen upp tidigt på lördagen. Syrran och mamma kom ca kl. 4.50 och sen var det raka spåret till Ullared.
Käkade en snabb frukost i bilen och sen var det bara att gå rätt in, så vi slapp köa. 
Inte fullt så mycket folk ännu och klockan var väl 7.10.

Ungefär, eller ganska så exakt, 2 timmar senare var jag färdighandlad. Expressshopparen Sandra 😜
Det gäller att vara fokuserad, effektiv och systematisk 😜 Hade gott om tid att räkna ihop allt (så man slipper få sig en chock i kassan, haha) och lägga onödiga köp på ångerhyllan. Och vila benen, haha.
2 timmar senare var syrran och mamma också färdiga. Minimalt med kö ut också, skönt.
Ute vid bilen hade något dumt spån parkerat alldeles för nära och dessutom på plats där det inte fanns någon parkering. Vi hade ju ställt oss längst ut av en anledning, vilket de uppenbart inte fattade. Eventuellt hade de gjort märke i syrrans bil också (som hon lånat av sin sambo) Ja, världen är full av idioter! 
Dessutom, fy för vad folk där var när vi kom ut! 
Sååå glad att vi var där när de öppnade. 
Kön in var helt insane-lång. Det såg att ta säkert 3 timmar att komma in!

Jaja, kom iaf hem med en del kap - massa kläder till Alexia, en ståbräda till vagnen, febertermometer till öronen, några julklappar till barnen, några nya klockor till mig (då de jag har antingen har gått sönder i remmen eller stannat (och jag pallar inte lämna in dom för att byta batteriet)), julkläder (alltså Lucia-kläder) till barnen och lite annat smått och gott 😊

Ett par timmar på Ge-Kå's satte iaf sina spår. 
Kunde knappt röra mig när jag kom hem och magen var spänd hela dagen. 
Hostade en hel del också och blev helt plötsligt mer täppt än tidigare.
Jaja, smällar man får ta.

Så därför, blev söndagen en riktigt slapp sådan.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0