Fredag

Äntligen fredag!


Mitt liv normalt sett (även om denna helgen hade varit min lediga), och praktiskt taget låst varannan helg - men nu har jag måååånga veckor av "varje-helg-ledig-så-jag-kan-ha-ett-liv"-ledighet framför mig 😄 

Det är lite baksidan med oregelbunden arbetstid. Men det finns fördelar med det också, så klart. 
Lediga dagar mitt i veckan då man kan planera in handling och läkarbesök och sånt där.
OB-tillägg - I say no more
Däremot kan det ta emot att ibland behöva jobba under större helger - speciellt när man har familj. 
Då tycker jag OB:n är en klen tröst.

Sen är jag tillsvidareanställd.
Man befinner sig i en helt annan sits som arbetssökande och timanställd. 
Då är de här tillfällena snarare väldigt välkomna och det minns jag att det var när jag inte hade något jobb.
Då struntade jag i att jag jobbade 5 helger på raken, för det var fina pengar. 
Och jag fick jobba, och inte bara sitta hemma och glo.

Annars. Mår mycket bättre idag än igår. Hoppas det håller i sig.
*peppar, peppar, ta i trä*
Bara jag mår okej imorgon så är jag nöjd. 
Det blir iaf sängen tidigt ikväll för syrran och mamma kommer redan kl. 4.45 imorgonbitti. 
Vi tycker om och vara där när de öppnar. 
Sen brukar vi vara ute tills efter lunch någongång. Kan kännas rätt skönt, i dagens läge - höggravid, foglossningsbesvär och en förkylning på det.
Kimmy och Alexia får en heldag tillsammans (vilket ju egentligen tillhör vanligheterna 😜)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0