Sådärja :)

Nu har jag fått tillsägelse från Frida att uppdatera bloggen, för nu var det ett litet tag sen.
Augusti förra året närmare bestämt. Tror jag fick någon liten hint av Sara också för några månader sen.

Så ja. Jag ska se om jag kan få fram något intressant, för ja, det borde ju faktiskt ha hänt en hel del sen förra sommaren.


Jag låg inne på CSK nästan hela förra veckan (eller iaf söndag till torsdag - kändes som en smärre evighet vill jag lova). För att göra en ganska lång historia någorlunda kort så fick jag superont i övre magen (dvs någonstans under revbenen och neråt, typ vid naveln) på jobbet under fredagen. Kom hem, spydde, mådde skit hela natten och förbannande den, vem det nu var, på jobbet som hade smittat mig med denna hemska kräksjuka (som jag för övrigt inte haft sen jag var typ 11). Smärtan, som var rätt förlamande, fortsatte hela helgen. På söndagskvällen orkade jag inte mer utan vi åkte till akuten i Krstd (jag söker aldrig för något annars). Efter ca 5 timmars väntan och springande mellan avd. så la de in mig med antibiotikadropp för misstänkt urinvägsinfektion som gått upp i njurarna då mina blodprover visade på en infektion i kroppen. Under tisdagen fastställdes det att jag inte hade någon uvi då urinodlingen inte visat detta. Efter ultraljud visade sig det att min gallblåsa var inflammerad, vilket i detta fallet fick behandlas med antibiotika i första hand. På torsdagen var smärtan borta och jag blev hemskickad med 10 dagars antibiotikakur. Nu är jag trött på allt vad sjukhus heter och vill inte sätta min fot där alls på flera månader.

Kimmy och jag är officiellt tillsammans igen, efter många om och men. Och vi har flyttat ihop igen, i min etta. Dock tillfälligt då vi flyttar till en trea i samma byggnad i maj.

Och ja, det största som hänt sen augusti förra året är väl att vi två faktiskt ska bli tre i augusti :)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0