Snabb update

Nu var det ett tag sen jag skrev något här inne.
Det har varit mycket med graviditet, flytt, jobb, IKEA-besök, bebis och massa annat :)
När skrev jag sist, april?

Och ja, då har det väl hänt en del sen dess :)

I slutet av april fick vi tillgång till den nya lägenheten.
Det var ju en del som skulle göras vid innan vi kunde flytta in dock. Det beräknades ta drygt 2 veckor.
Samliga väggar och tak skulle målas eller tapetseras om, det skulle bli nytt golv i kök och hall.
Nykaklat badrum och nya köksluckor.

Kimmy och jag hade också 25+25årsfest i slutet av april, som en del trodde också skulle innebära vigsel pga att vi bjudit hela tjocka släkten. Icke!

I mitten av maj fick vi äntligen fri tillgång till den nya lägenheten. Dock dröjde de nya köksluckorna ytterligare en månad, lite trist. Speciellt då där inte fanns några gamla luckor, eller kökslådor kvar så vi kunde inte packa upp köket ordentligt.
 
I slutet av maj gifte sig Sara'n och Dennie och vi hade möhippa för Sara i april. En mycket rolig dag, trots att jag var trött som bara den, haha.

Midsommaraftonsdag jobbade jag mitt sista schemalagda arbetspass innan semestern.
Det kändes lite kluvet, dels för att det skulle vara skönt att få vara hemma och ro om sig själv och njuta av graviditeten så skulle jag ju inte vara tillbaka på jobbet på mer än ett år (har planerat att vara hemma till september nästa år).
 
Sen hade jag semester i 6 veckor innan Bebbe var planerad att titta ut :) Tiden bara flög förbi så minns knappt vad som hände under sommaren. Kimmy och jag var en runda i Ullared - in och ut på 2 timmar. Skillat! :)
Den 29 juli, 6 dagar innan BF (som då var den 4 augusti) tittade vårt lilla charmtroll ut, en liten Alexia :)
 
Nu är hon 6 veckor gammal och allt flyter på. Hon jollrar, ler och skrattar ljudlöst, haha.
Hon har dock haft lite problem med magen av och till, men det börjar bättra sig. Hon sover för det mesta över nattmålet och har väl så gjort i drygt en vecka eller två. Jag får för det mesta sova till halv 6 ungefär.

Har också fått veta att två av mina närmsta vänner ska få barn nästa år,
den ena sitt första och den andra sitt andra. Så mysigt :)
 

Jag ska se om jag kan uppdatera här inne lite oftare. Det är svårt att hitta tid och ro till det. Dessutom blir det aldrig bra via mobilen då blogg.se inte har gett ut någon app till Android ännu. Så länge använder jag en annan bloggklient som har en app till mobilen, även om jag kommer slänga in ett och annat inlägg här också :)
 
 
Tänkte slänga ut förlossningsberättelsen också när jag väl skrivit klart den :)
 
 

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0