Jahaja. Här var det dammigt.

Jahaja. Här var det dammigt. Har varken haft tid eller ork egentligen. Vad har hänt sen sist? När uppdaterade jag sist? Kommer knappt ihåg och jag kan inte riktigt kolla upp det heller eftersom jag mobilbloggar. Ja ja. Jag har i varje fall jobbat mina 6 veckors semvik på en gruppbostad i Höör. Det gick väldans bra. Lite mycket dötid vissa gånger bara vilket i sin tur ledde till att jag var trött nästan hela tiden. Annat som jag är lite bitter över är att de få riktigt fina dagar den här gångna sommaren har haft, ja då har jag jobbat. Och nästan 98% av mina lediga dagar har varit grå och trista. Och ibland kändes det som att jag jobbade konstant. Jaja, kollegerna var trevliga och de boende var trevliga så det var ett bra ställe :) Jag har också fixat mig en liten bil, med betoning på liten. Det blev en liten Ford Ka. Den ska jag för övrigt lämna in på lackjobb imorgon så får ha en lånebil en vecka eller så. Det bästa är nog att jag slipper betala för det eftersom det egentligen var något som skulle varit fixat innan jag hämtade bilen :) Och ja, jag har börjat mitt nya jobb. Äntligen ett "fast" jobb. Som jag har kämpat för ett sånt. Så numera jobbar jag som ungdomspedagog på ett HVB-hem för ensamkommande flyktingungdomar i Östra Göinge. Mycket spännande och mycket roligt. Det är dessutom nystartat så det är extra spännande :) Trivs jättebra. Vi är en väldigt bra personalgrupp som fungerar bra ihop. Bra chefer har vi också :) Jaha, massa jobbsnack blev det. Men ärligt, det har känts som att det är det enda jag gjort ett tag. Ingen vila, ingen ro. Annars har jag försökt vara lite social däremellan. Träffat Sara o Hugo en del (sommarkortet måste ju utnyttjas till fullo). Hugo kan nästan säga 'Sandra' ;D helt underbar är ungen, en riktig piggelin. Träffat Fritti lite också, lika skoj varje gång :) (håller förresten tummarna så hårt jag bara kan). Ja, finns väl lite mer, men nu säger sms-appen ifrån om att jag har högsta antal tecken så jag kan inte skriva mycket mer.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0