Jag kan ha räknat sekunderna som gick

Jag kom precis på en sak.
September är snart slut (började ju precis :S)
och det är mindre än 3 månader kvar till julafton.
Vilket då innebär att det bara är 3 månader kvar av 2010.
Va fan?! Året började ju alldeles nyss!

Vart fan tar åren vägen?
De bara flyger förbi och ofta så snabbt att jag inte ens hinner med.

Ibland önskar jag att man kunde stanna tiden,
bara lite,
mest för att kunna hinna ifatt.



Jag kom just att tänka på ett ordstäv,
som min lärare i gymnasiet så fint alltid sa,
och som hon skrev upp på tavlan under en skapande-lektion:

Alla dessa dagar som kom och gick,
- inte visste jag att det var livet!


Det skrämde halvt ihjäl mig då och gör det fortfarande.
Den påminner verkligen om hur snabbt allt går
och jag vill faktiskt inte bli påmind om sådana saker.
Eller rättare sagt, jag behöver inte bli påmind
för jag vet så mycket väl att det är så...

Lämna ett avtryck
Postat av: emma

att säga att vi varit tillsammans i tre år hade varit en fet lögn då vi hade ett uppehåll på sammanlagt 10 månader, och även om vi träffade där mellan ibland, så var vi inte tillsammans.

2010-09-29 @ 14:28:40
URL: http://granisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0