Datorproblem

Jag håller på och rensar ut min dator,
bestämmer vad som ska säkerhetskopieras och liknande.

Den ska skickas iväg på "lagning"
Antagligen, då det verkar mest troligt och mest logiskt,
är det ljudkortet som strular.
Trots att datorn säger att det inte är något fel på ljudkortet.
Men det måste det väl vara om det 9 av 10 gånger sprakar, skorrar och hackar i musiken?
Oavsett om det är via spotify eller media player.
Oavsett om datorn är uppkopplad mot nätet eller inte.
Och högtalarna är det inte för det låter likadant oavsett om jag har hörlurar i eller inte.
Och ibland vill den inte ens spela upp vissa låtar, vilka den spelat upp utan problem tidigare.
Nej, det är fel på ljudkortet. Det måste det vara.

Vi var nere på OnOff och frågade dem vad det kunde vara,
de sa att vi skulle testa att avinstallera lite program och ändra lite annat
då det hade hjälpt en tidigare kund som hade haft samma problem.
Detta hjälpte inte ett skvatt så det blir att skicka iväg den då det då är något fel på hårdvaran.
Fast vi skulle gjort det tidigare då den hållit på så här sen slutet av april, början av maj.

Kommer den sen tillbaka och det inte är någon förändring ska de fan ge mig en ny dator.
En helt ny dator ska inte börja strula efter bara 4½-5 månader, av normal användning.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0