!OTH (One Tree Hill för er som mot all förmodan inte förstod detta ;p) SPOILERVARNING!

Först och främst, och här är det allmän spoilervarning (då det involverar flera osagda serier),
what's the deal with all the pregnancies? Och i säsongsfinaler dessutom.
Är det inte någon som annonserar att de är gravida planerat
så är det gamla ex som kommer oannonserat och visar upp magen, gosh, why?
För cliffhangern for sure, men varför i så många olika serier, på en och samma gång?
Känns lite overkill.

Jaja. Åter till ämnet; One Tree Hill.
Säsongsfinal numero seven. Och möjlig seriefinal.
Och som den lilla serienörd jag är så måste jag såklart ventilera mina åsikter om denna, min (för tillfället) favoritseries säsongsfinal.

Jag är lite uppe i varv för (vad jag vet än så länge) så ve de inte om det kommer att bli en 8:e säsong. Missförstå mig rätt nu, det är inte så att jag vill att serien ska fortsätta i all evighet. Jag hade nöjt mig gott och väl med 7 säsonger, men med detta slut.
Med cliffhanger. Så klart. Ingen riktig säsongsfinal utan en cliffhanger.

En sak som jag har väntat på ända sedan säsong 5s början var att Naley ska ge Jamie ett syskon. I den här säsongen frågar Haleys mamma en tid innan hennes död om det inte är dags att skaffa ett barn till. Jag bara: Wow, redan! I see where this is going. Och efter mammans död gör H ett grav.test som visar sig vara negativt. Precis innan N annonserar att han vill ha ett barn till. Så ja, man förstår ju lite att de är på väg ditåt. I säsongsfinalen kommer Haley med tårar (av glädje) och lite förutsägbart som det är så fattar jag ju att hon fått ett positivt grav.test. Vilket hon självklart har fått. Och hon tror att det ska bli en flicka. Bara det. Ja-a, jag fick det jag väntat på, men skulle detta nu vara en vanlig säsongsfinal så kan vad som helst hända i nästa säsong.

Annat som hänt är att Brooke äntligen fått sitt happy ending och nu är det bara bebis som saknas, vilket hon enligt läkare inte kan få, men sen vet man ju aldrig. Peyton lyckades ta sig igenom en livsfarlig graviditet (only on TV, folks, only on TV) så varför skulle inte Brooke mirakulöst kunna bli gravid?

Nu till den lite större cliffhangern. Den som gör att jag inte kommer att nöja mig med bara den här säsongen. Det behöver ett avslut. En galen brud som är identiskt lik med Clays döda exfru (förutom att hon var brunett tills hon  blonderade det) började stalka honom och Quinn vilket slutar med att hon blir gripen av polisen i nästsista avsnittet. De är hur lyckliga som helst och kärleksförklaringarna flödar. Men såklart så ska ju psychobitchen komma tillbaka mitt i natten och stå och vänta på dem i sovrumsfönstret för att sedan skjuta dom båda i bröstet/magen. Va fan?! Vad händer? Så kan man ju inte göra. Och skulle detta nu vara seriefinalen så var det ett jävligt dåligt slut, inte bara för dessa två utan för hela jävla serien. Riktigt dåligt. Alldeles för abrupt. Och oavslutat.


Jag läste någonstans att vi skulle få veta säkert och officiellt den 20 maj, men att producenterna skulle veta inofficiellt den 17 maj så de visste vilket slut de skulle sända (då de filmat alternativa slut inför en eventuell seriefinal). Och med tanke på slutet så borde det vara en vanlig säsongsfinal. Men sen vet man aldrig...

Och ja, jag tycker faktiskt om cliffhangers. Jag tycker det är lite det som får mig att vilja fortsätta titta. Men. Jag gillar dem bara om jag vet säkert att jag får se vad som händer nästa gång. Eller åtminstonde någon gång längre fram. Annars blir jag bara arg och irriterad och tjurar över det hur länge som helst. Verklighetsförankrat som tusan, jag vet ;)

Så... ja. Nu är jag färdigventilerad :)


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0