APT och åskovädersnostalgi

Igår var det en riktigt varm och kvav dag (mellan +22* och +23*), vilket det inte såg ut att vara när man såg ut. Det blåste lite lätt och var ganska mulet. Inte för att jag klagar på värmen, men det var lite väl klibbigt för min smak. Var ute och gick en runda med Frida vid middag, var inne och handlade en runda. Jag tror det var min första glass jag köpte också. Jo, jag vet. Jag är lite efter. Det blev en Twister iaf. Älska! :D

 

Idag var jag på mitt första APT-möte. Det varade i drygt 3 timmar och det var så mycket information på en gång att man var helt slut efteråt. Dietisten var där halv tiden och gick igenom lite. Det var nog där den mesta information kom ifrån.

Mycket är det som ska tänkas på.

 

Det har varit en riktigt varm dag idag också. +25* grader enligt Levins som högst.

Och nu åskar det, så i skrivande stund sitter jag och skriver detta i Words för jag vågar inte vara uppkopplad på nätet (läs: Kimmy hade slagit ihjäl mig om det varit inkopplat och blixten slår ner i huset. Den gjorde det förra året precis innan jag hann dra ut jacket och tog den bärbara telefonen)

 

Fast jag tycker det är ganska mysigt med åska (det gjorde jag inte innan, var livrädd). Detta är första gången för i år också. I alla fall för mig, då jag har märkt av det. Förr var åskan det enda jag hatade med sommaren (utom möjligtvis alla mygg och andra äckliga småkryp) och något år när jag var mindre åskade riktigt mycket och jag stelnade till varje gång jag såg en blixt. Jag kommer ihåg en natt under tiden då jag bodde i Hästveda. Klockan var väl 3 eller nåt och det åskade i flera timmar. Jag låg vaken samtliga av dessa timmar. Livrädd och helt stel. Vi bodde dessutom väldigt nära Lillasjön så blixten slog ner där ofta. Det lät rejält vill jag lova.

 

En annan grej jag kom att tänka på. Min mamma bodde i Åhus för ett x antal år sedan och huset låg bara en 50-100 meter från Helge å. En gång slog åskan ner i ån så det stänkte vatten åt alla håll. Riktigt häftigt :D Någon gång under mitt liv ska jag köra ner till en strand och sitta i bilen på stranden och ser när åskan slår ner i havet. Det ska vara häftigt säger de som vet. Så det och norrsken vill jag se irl.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0