Igår, fredag

Det har varit en fullspäckad vecka med massa jobb.
Och jag klagar inte för jobb är alltid jobb.
Var riktigt trött igårkväll, somnade väl redan tio i nio. Illa. Riktigt illa.
Vad som är positivt är att jag var riktigt pigg redan klockan sju imorse :p

I alla fall. Hade tre vik. simlärarlektioner på Qpoolen igår morse.
Började redan 10 i 8, hade första gruppen 10 över. Hade faktiskt lite ångest inför detta, av någon anledning. Förstår egentligen inte varför, men det blir väl så när man fortfarande känner sig osäker antar jag. Det är bara att köra på tills man kommit in i det. Kom dit iaf och berättade vem jag var i kassan. De två jag snackade med verkade ha haft noll koll, men jag tror att en av dem själv var vikarie. Till slut kom det en tjej som hjälpte mig *puh* Fick låna ett lås till skåpet också, mycket, mycket snällt :) Var inne och hämtade ett block med listor och lite information i simlärarfacket. J som jag vickade för hade varit snäll och skrivit vad jag behövde tänka på. Det kändes tryggt. Det skulle vara samma med alla tre grupperna (som för övrigt gick i åk. 2 (upptäckte att jag kände igen något barn från någon förskola som jag jobbat/haft praktik på någon gång i tiden)), träna bentag på land och sedan i bassängen med plattor och korvar. Jag var i den lilla och kollade barnen där. Hjälpte dem där det behövdes.

Ja, det gick väl ganska bra antar jag. Dock upplevde jag den sista gruppens lärare som oerhört stressade hela tiden och... ja... Pappa hämtade upp mig och körde mig till Mala.

Jag har kommit fram till att Mala fritidshem är mycket, mycket mysigt. Lite hemtrevligt sådär.
Lärde mig en ny lek, Knutgubbe. Rätt roligt faktiskt. Så, den och Vinken läggs numera till i mitt lekarkiv ;p Satt och lärde ut vänskapsbandsteknik igår också. Och spelade lite spel med någon. Och i torsdags "spelade" jag faktiskt fotboll med ett barn, tro det eller ej.
Dagen gick ganska snabbt ändå, mycket snabbare än jag hade räknat med. Pappa kom och hämtade mig, eller ja, han var där redan en kvart innan jag slutade. Körde en sväng inom Jysk igen för att se om det fanns några korgar kvar för jag upptäckte att jag hade användning av fler. Som tur var fanns de två som var kvar i torsdags kvar :)

Sen hem för att sedan gå upp till Coop för att handla mat till kvällen och torrisar till kattdjuren. Träffade svärmor utanför och stod där och snackade en stund. Sen hände inte mycket mer än så för jag var inte vaken många timmar :p

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0