Namn och snusprillor

Hittade inte på så mycket igår, surfade mest runt på nätet.
Jag har fått dille på att kolla upp en massa potentiella namn (och nej, jag är inte gravid).
Nu när man jobbat en massa på tidigare delen av grundskolan så hör jag en massa namn.
Förvånansvärt många barn heter lite äldre namn nu för tiden.
Vet inte riktigt om jag vill köra på det. Jag gillar de där lite mer "ovanliga" namnen som idag är mer vanliga än ovanliga. Det skiter jag dock i. Tycker jag ett namn är fint så ska mina ungar heta det. Punkt slut. Samma sak gäller det om någon i min närhet har döpt sina barn till något namn jag vill ha. Passar det namnet till mitt barn så ska mitt barn heta det. Punkt. Slut på diskussionen.

Jag måste erkänna att jag har blivit lite kär i namnet "Viggo".
Jag tyckte inte om det lika mycket innan, men nu så :)
Och "Engla", men det har jag tyckt om sen jag var 16.
Likadant med "Zandor" alternativt "Zander".
Jag ser en ruskigt söt pojke framför mig :)

Ååh, det finns så många fina namn,
men skulle jag skriva upp alla dom här skulle listan bli ganska lång ;)

Igår kom syrran förbi en liten stund. Jag gav henne linnet som var för litet.
Passade henne betydligt bättre än vad det passade mig (skönt) även om jag kunde ha det och det satt lite tajtare än vad som är önskvärt. På tal om syrran så är det bara typ 2½ månad kvar tills de flyttar ner till Skåne igen. Hooray :D

Till middagen tittade vi på Sherlock Holmes, dock såg jag inte hela för jag, just det, somnade.
Jag har också provat mitt livs första snusprilla, dock utan tobak och nikotin (då det var någon form av Onico). Luktade faktiskt väldigt gott. Dock så är snus ingenting för mig, nikotin eller inte. Och jag fattar inte hur folk kan få plats med prillan under läppen (innan det fräter sönder där uppe). Jaja. Dagens i-landsproblem.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0