Studentnostalgi

Jag tänkte på det där med student i fredags.
Varje år vid den här tiden, sedan 4 år tillbaka (jag vet, det är inte särskilt lång tid)
så längtar jag alltid tillbaka till just för 4 år sedan.

Åhh, vad jag vill ta studenten igen.
Varje år funderar jag seriöst på att dra på mig mössan igen (jag måste dock komma på ett sätt att dölja det faktum att det står 2006 på den) och hoppa in i BF-högen när de springer ut.
Dock ville jag nog inte ta den i fredags. Fy vilket tradigt väder våra studenter hade då.
Regn och kallt var det (i alla fall på förmiddagen, sen vände det och blev kvavt, helskumt).
Jag är så glad för vårt väder vi hade för 4 år sen.
Det var visserligen lite disigt och inte jättevarmt på morgonen,
men senare blev det så bra. Sol och värme :) Kunde nog inte bli bättre.
Min syrra hade också oerhört bra väder när hon sprang ut för 2 år sen.

Men ändå kunde jag inte låta bli att titta längtansfullt efter JB-studenterna när de genade över T4s skolgård. Eller efter Norrängseleverna. JB hade dessutom en massa musik utanför när de anlände (varför hade inte vi det när vi det när vi väntade på att få bli insläppta efter en tur på stan? det hade gjort väntan så mycket roligare.)

Jag var ju som sagt på min kusins student i Tranås i lördags. Nära hem var det som tur var, fall det mot förmodan skulle börja ösa ner. De hade dock tur med vädret vid utspringet och när de åkte i stan. De har dock ett konstigt system när de springer ut. Samtliga studenter kommer ut samtidigt, sjunger studentsången (vilken tur att vi fick sjunga våra egna och inte den tradiga sången som ingen kan texten på) och sedan springer de ut i folkhavet för att möta släkt och vänner. Däremot stod det någon form av lastbil vid samtliga klass-skyltar (så alla i klassen åkte tillsammans). Inte alls van vid det där. Men trevligt var det och stilig var han :)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0