Kawasaki, 7 years ago

Visste ni förresten att Kawasaki är ett av Saras många smeknamn på mig?
Nej. Klart ni inte visste ;p
Lite rolig historia runt hur det uppkom faktiskt.
Fast jag undrar om andra än just Sara och jag tycker den är så där himla rolig.

Oavsett vilket så var det under första månaden på gymnasiet.
Vi hade varit i Vedema på någon sån där klassdag eller nåt,
dit föräldrarna kom senare på kvällen
(den 9/9, buss 9, kl. 9.00)
Sara skulle ropa på mig för att jag och Frida gick för fort eller nåt
(hur kommer jag ens ihåg detta?) men kom inte på mitt namn just då
(vilket inte är helt ovanligt. hon brukar dra halva bekantskapskretsen
innan hon kommer fram till rätt namn)
så bara för att ropa något, ropar hon: "Kawasaki"
och jag vänder mig om och säger: "Ja, vad är det?"
Hur jag visste att det var mig hon ropade på
och att jag faktiskt vände mig om och svarade är för oss fortfarande en gåta.

Kvinnlig intuition kanske?

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0