Sen sist

Det var ett tag sen jag skrev nu. Igen. En vecka tror jag.
Har liksom inte riktigt haft ork till det, eller så har annat kommit emellan.

I söndags åt vi middag hos sväronen och hade sedan filmkväll med Sara och Dennie. Vi såg Farsan. Rätt rolig faktiskt "Vaffor?" Den hade ett rätt fint dolt budskap också. I måndags såg vi Draktränaren, också den bra. Jag vill också ha en sån drake. Vart hittar man en sån?

I tisdags var jag i Åhus med syrran. Tog tåget och bussen dit. Åhusbussarna är rätt sega. På vägen dit stannade busschauffören säkert 5 gånger. Alttså stannade och stängde av bussen, för att sen starta upp den och köra igen. Drygt. Jag blev rätt bränd, men jag får skylla mig själv. Har fjällat både en och två gånger, på sina ställen.

Onsdag och torsdag jobbade jag dagspass. Mindre skönt då alla kläder skavde rätt bra mot brännan.

Fredag. Käkade lunch med Sara'n och åkte sen på kvällen till Falkenberg och Vallarna med Kiimmy, Ante och Nina för att se "En mor till salu". Jag tyckte den var bra, om det sen var för att vi var på plats eller inte vet jag inte. Rolig var den i alla fall och mycket skrattade vi. Vi hade haft rätt bra tur med vädret, men då det var ungefär 5 minuter kvar började det falla stora, tunga regndroppar. Men de föll glest så det märktes knappt.

Igår fick jag och Sara ett impulsinfall och bestämde hastigt och lustigt att jag skulle åka ner till Lund för dagen. Var hemma en stund. Jag passade Hugo en stund under tiden som Sara gjorde sig i ordning. Mys :) Sen vidare ut till Lödde och Center Syd. Tre bussbyten. Roligt. Jag lider med Thin (han jobbar i Lödde). Gick in på New Yorker för att kolla om de hade lite toppar till mig. Sjukt vad man känner sig tjock där inne. Fst jag kan kanske trösta mig med att de har onormalt små storlekar där. Hittade i alla fall 5 t-tröjor med tryck och någon blus/klänningshistoria. Första gången jag handlar där inne, i Sverige. (har bara handlat utomlands, Palma på Mallis och Budapest). Sen in till Elgiganten för att möta upp Thin och köpa minneskort till min mobil (2 GB fylls snabbt). Johan kom upp en stund och käkade. Vi ska ha delad vårdnad om Hugo, haha. Jag har aldrig sett Hugo så glad som han var i gårkväll (klart han har varit det, men jag har aldrig sett det) Så söt var han när han skrattade så där ljudlöst och när han ibland svarade med något förjoller (för han kan väl inte jollra på riktigt än) :) Vad jag tycker om den ungen, finast.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0