Lite sånt och lite annat

Okej, då kör vi en liten uppdatering.

I fredags jobbade jag som sagt dagspass. Vi beslutade oss för att köra till Hästveda och Luhrsjön. Rätt mycket folk, men inte särskilt förvånande. Jag badade dock inte, av olika anledningar. De andra hade hittat en brygga en bit bort där man kunde fiska så vi satt där istället. Doppade fötterna, riktigt skönt. På vägen hem hade vi ett litet äventyr, haha.

Lördag till söndag jobbade jag dygnspass. Jag stack till Luhrsjön med några. Rätt mycket mer folk än i fredags, inte heller detta särskilt förvånande då det var riktigt varmt. Tydligen hade det varit årshögsta i Hästveda den dagen (+34,5*) Det märktes.

Söndag efter jobbet stack Kimmy och jag till Helsingborg. Jag fick gå runt lite på Väla och sen fick Kimmy gå runt lite på Jula. Mest för att det skulle vara jämnt. Min ena BH (av två som sitter rätt dåligt) gick i sönder på lördagskvällen så det var lite därför också. Jag hittade i alla fall nya BH:ar. I min storlek (som jag inte vetat sen typ 8:an). Och dyra. Men det är det värt, för nu har jag några som sitter som dom ska, både skönare för brösten och för ryggen. Det tradiga är bara att jag inte kan gå in på H&M och köpa en ny, utan det måste typ bli på Lindex eller Damernas (numera Feeling). En aning drygt. (Kanske lite personligt men det skiter jag i).

Måndag till tisdag var det på ännu ett dygnspass. Åkte och tog ett sent eftermiddagsdopp i Bälinge i måndags. Vilket också blev mitt första för i år. Rätt härligt :)

Igår efter jobbet ville jag vi skulle åka dit igen, men det blev inte så ändå, för jag somnade vid 14 och vaknade igen vid fem, halv sex när Sara ringde och ville ha sällskap. Stack sen till Vankiva till Andreas och Felisia. De hade skaffat sig ett nytt husdjur, en 8 veckors lejonhuvad hermelinkanin. Jättesöt var hon :) Hunden, som är en papillon, var mysigare än vanligt (löp på G) och var ganska mycket hos mig :) Hon brukar inte vara sån annars. Men det var mys.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Kimmy är iväg på Förmedlingen och köper 1 liters ölglas (mass) sen skulle vi nog en runda till Kristianstad och kolla en bil eller nåt.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0