Horsewood och galna busschaffisar

Tänkte dra en snabb uppdatering innan jobbet.
Sen har jag nog inte tid för det förrän på söndag, om ens då.
Åkte ner till Lund i tisdags och var där hela dagen.
Myste massor med Hugo :)

I onsdags var det Hästveda marknad.
Tog bussen dit med Sara och Hugo.
Jag tror inte jag har gjort det sen jag var typ 8 eller nåt.
Jag säger nog aldrig mer. Sjukt mycket folk.
När vi åkte dit fyllde chauffören hela bussen och då menar jag hela.
Tror några fick bli kvar i stan (nästa buss gick en timme senare, sugigt)
och sen stannade han inte alls nästan på hela vägen.
I Stoby bad en kvinna honom stanna och antingen plocka upp hennes dotter eller släppa av henne. Han svarade bara att hon inte skulle säga åt honom vad han skulle göra o_O weird.
Ändå kunde han stanna på B-lövs skola och plocka upp en person där, fastän vi var lika många i bussen då som när vi körde genom Stoby. En man i bussen sa något ganska bra där (det är skillnad på kor och kreatur). Det var det tydligen. Sjukt skum chaffis. Fastän folk tryckte på stopp så stannade han aldrig heller. Sådana som han borde inte jobba på den här typen av arbete. Om det var en fara för trafiken at ta fler passagerare, varför fyller han den då till bredden och sen släpper på en till? Och varför just den personen? Jaja. Ungefär samma sak på vägen hem. Jag sa till Sara att vi skulle ta bussen inne i byn istället för jag kände på mig att den skulle vara full annars (Jag hade rätt, vissa fick inte komma med här heller, man han stannade åtminstonde)

Jaja, annars "fyndade" jag det jag brukar fynda; kryddor, snacks, remmar och mandlar

Igår ville jag egentligen en runda till Väla, men nej.
Blev till att göra absolut ingenting istället. Sjukt uttråkad var jag.

Vad som händer framöver är följande:
Idag: heldagsjobb
Imorgon-söndag: dygnspass (typ 2½ timme längre än dygn)
Måndag-tisdag: dygnspass
Onsdag: Ledig
Torsdag-fredag: dygnspass

Full rulle med andra ord.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0