Sedan sist

Torsdag: lite halvskum dag på jobbet. Var inte riktigt mig själv. Inte så vanligt att det är så.
På eftermiddagen  var det hemkunskap för halva klassen som gällde, korvstroganoff med ris och vitkålssallad. Detta skull de sedan bjuda andra halvan av klassen (som var i verkstan) på. Jag stod och "hjälpte" två elever. Deras stroganoff blev väldigt lyckad. Måste bero på mitt oerhört duktiga ledarskap ;) Skämt åsido, det blev bra.

Senare under kvällen kom Sara inom ett par timmar. Vi käkade Sara's Nachos :) Riktigt gott, fattades bara guacamole, men det tar vi nästa gång istället. Kollade ett spännande avsnitt av CSI Miami som påminde väldigt starkt om The Hangover ett tag.

Fredag: Hängde med Natur & Miljö ut till Vedema för pulkaåkning istället för att vara i cafeterian som jag brukar på fredagar. Dock vågade jag inte åka något, feg som jag är. Backarna där är värre än de på Breidablick. För övrigt var vi på samma ställe där vi hade vår "lära-känna-dag" eller vad det var, i början av gymnasiet (9/9, buss 9, klockan 9, glömmer det nog aldrig). Snacka om flashback! Svinigt kallt var där också. Mina stackars tår blev till isbitar, vinterfodrade skor till trots. Annars var det underhållande för P & P tävlade med varandra en massa, haha. Övriga lullade runt i skogen och skötte sitt.

Efter jobbet mötte jag upp min moster som jag inte träffat på 2½ år. Blir lätt så när man bor en bit ifrån varandra. Det blev lunch på Wokhouse. På hemvägen köpte vi med oss fika från Bjärnors (chokladwienerbröd och semla). Katterna accepterade moster direkt, vilket jag inte var beredd på eftersom de brukar vara lite blyga inför nya människor. Det var väldigt positivt. Snackade om allt mellan himmel och jord och vid 6-tiden gick hon till tåget. Hoppas det inte blir lika länge tills nästa gång.

Senare blev jag hembjuden till Sara och Dennie, så det blev en liten roadtrip till B-löv. Massa fredagsmys. Sara och jag flumma oss framför kameran, haha. Sen hittade Sara de två senaste USA-avsnitten av DH så hon ville kolla dem. Efter det blev det AP2. De första filmerna är mycket bättre, efter 3:an gick det bara utför. På vägen hem släppte jag av Thomas och Martin vid Q-bar.

Lördag: Drygat runt här hemma. Skulle egentligen dammsugat, men ni känner väl mig? Får ta det imorgon istället. Ikväll blir det som sagt bio :)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0