Nyårsafton 09-10

Åkte vid 18-tiden till B-löv och käkade trerättersmiddag hos dem, tillsammans med Engla och Thomas; avokado med räkröra, stekt ox- och fläskfile, rotsaksgratäng, tzatziki och sallad med paprika, cashew och fetaost och sen chokladpudding med grädde till efterrätt. Enkelt, lätt och otroligt gott :)

Busade lite med Engla. Gud vilken härlig unge det där är! :D Och vad bra hon pratar för att vara 2½. Sen åkte vi hem lagom till klockan 23 för att hålla katterna sällskap. Kimmys bil mår inte bra så den kokade hela vägen hem. Inte bra. Tack S och D för en trevlig kväll! :)

Katterna var lite oroliga, men inte så rädda som Kimmy trodde de skulle bli detta året. Halv 12 var det ett par som stod på andra sidan vägen och släppte upp sådana där rispåsar. Riktigt vackert. Sen kom det sådana från lite olika håll och jag kunde inte släppa hur vackert det var. Lite exotiskt på nåt sätt.

Vid kvart i 12 klädde vi på oss varmt och gick ut och satte oss på balkongen för att titta på fyrverkerierna. Jag blir lite som ett barn när jag ser fyrverkerier, förundras lika mycket varje gång av deras skönhet. För vackert, det är det. Blev såklart nyårpuss på tolvslaget också.


Dock är det med lite blandade känslor som jag lämnar det gamla året bakom mig. Må det bli ett bra och händelserikt år.


2010, here I come!

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0