Mitt 2009

Tänkte också dra en snabbgenomgång av året som gått. Jag såg att Therese hade använt sig av bilder för sin sån här så jag tänkte göra något liknande. Liknande eftersom jag saknar riktiga bilder. Fotar på tok för lite. Illa.

Januari:
Påbörjar min sista av fyra terminer på FLU. Fick hoppa in och jobba någon dag, vilket alltid uppskattas :)



Februari:
Hade föreläsning med Pelle Sandstrak i skolan. Helt underbar och helt klart min nya idol :) Spelar bas i skolan och det går ganska bra, fastän jag är helt omusikalisk, tondöv, har noll taktkänsla och inte har något gehör för fem öre. Höll i UKM Eslöv, otroligt opepp och inget tack för det fick man heller. Det blev också bestämt på riktigt att vi skulle åka till Budapest på studieresa i maj.

Mars:
Hade äventyrspedagogik med skolan ute i Skrylle i 2 dagar. Riiktigt roligt :D I slutet av månaden påbörjade vi vårt 6 veckor långa c-uppsatsskrivande. Jag skrev om hur det är att leva med funktionshinder.
April: 6-poängsuppsats hela månaden. Våren anlände *yeay* Jag fastnade i Twilight-träsket ;p


Maj:
K och jag firar 4 år som förlovade. Jag blir 22. Blir firad nere i Lund med middag och bio :) här är det upplevelser som gäller. Lämnar in uppsatsen och opponerar. Hade sexparty och lärde känna Thessie :) Åkte till Budapest med klassen. Helt underbart ställe :)


Juni: Jag tar examen från FLU, äntligen 2 år över. Livet väntar. Har galen efterfest "hos" Danne, dagen efter en utspark i Q-poolen som var bäddad för en olycka. 90:orna jag känner tog studenten. Midsommar firas nere i Lund som vanligt :) Arbetslös är jag också. Är på mitt livs första möhippa, kulkul :D Min prövotid på kortet gick ut *yeay*


Juli: Fick jobb som personlig assistent. M&O gifter sig :)
Augusti:
Massa jobb hela månaden, strul med lön och Lundakalaset med Rix FM-festival. Såg DSB på festivalen, för första gången.
September:
Arbetslös igen. Var på släktträff med Kimmys Olsson-sida ute på Ivö. Riktigt roligt :)

Oktober:
Det händer absolut ingenting i mitt liv och ännu mindre på jobbfronten, så jag bestämmer mig för att söka som au-pair i England.
November: Fick hoppa in och jobba lite på skolan igen. Välbehövt och roligt. Skickade in au-pairansökan och bestämde mig för att ta en praktik på skolan för att ha något att göra fram till beräknad avresa. Jag tar inte influensavaccinet. (har fortfarande inte blivit sjuk, överdriven hysteri)

December:
Jag och Kimmy firar 5 år tillsammans. Åren går på tok för fort. Praktikjobbar på skolan och trivs som fisken i vattnet med elever och framför allt kollegor. Det är ju ändå a och o när det gäller jobb. Vi får äntligen en vit jul :D Är "modell för en dag" i Malmö med syrran och mamma.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0