Kommer inte på någon rubrik

Ja. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har inte skrivit något sedan i onsdags.

I onsdags var det snöstorm, fast jag tyckte inte det var så farligt.
Förmodligen för att jag aldrig var ute i det så där direkt.
Men jag tyckte inte det blev så mkt med det, för det blåste inte jättemycket
och det slutade redan vid kl. 19. I alla fall utanför mitt fönster.
Jag tycker faktiskt det är lite mysigt med storm. Så länge jag inte behöver ge mig ut i det själv. Annars är det mysigt att se alla snöflingor virvla runt utanför fönstret.

Igår hände det inte överdrivet mycket. Var väldigt lugnt på jobbet.
Jag och I åkte till Kvantum för att inhandla lite till eftermiddagens bakning och fredagens Natur och miljö-lektion. Träffade lite kändisar; Kimmys mormor och min farmor och farfar. Trevligt när sånt händer. Speciellt eftersom det inte brukar tillhöra vanligheterna att jag springer på någon som faktiskt jag känner.
Efter jobbet var Kimmy och jag o kollade Lollos nya lägenhet. Den var... stor. Och kostade också därefter, men men... Enrica tyckte vi skulle hjälpa henne på med diverse sovkläder. Bjöd på godis gjorde hon också. Hon är härlig, den ungen :)
Sen en tur till Kvantum och sedan hem igen.

Idag fick jag jobba lite. För lön :) I fick VAB:a så jag vickade för henne vilket betydde att jag var chef i cafeterian ;) Jag körde lite med J, fast jag inte trodde att jag hade det i mig.
Måste erkänna att jag gillade det. A lot.
Var ganska rak med tjejerna också. Vilket fall som så klarade vi det galant.
Trots att jag halva tiden kände som att jag inte hade någon som helst koll.
J och jag var helt klart dreamteam.

M kom och berättade att hon nu visste vem jag var. Hon hade inte vetat det innan, på hela tiden jag har varit o jobbat där. Jag blev inte riktigt klok på det där. Men det framgick sedan att hon har bott granne med min mormor och morfar och att hon träffat mig mycket när jag var mindre. Ja, världen är allt bra liten.

Hoppade in för A och B på Basåret också. Inget avancerat. Sätta igång en film och hålla lite koll en timme. Ungdomarna utnyttjade situationen lite, men inget större. Det gick bättre än väntat. Trodde ärligt de skulle dra. Allihop. Jag är ju ingen pedagog.
På det hela taget, en bra arbetsdag. Dessutom fick jag ju betalt. På riktigt. Det gillas :)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0