Sista dagen

Igår fick jag hoppa in och vikariera på kärnämne och ha elever från de nationella programmen. I två olika pass, så det blev lite hackat, morgonpass jobb, förmiddagspass praktik och eftermiddagspass jobb igen. Oavsett vilket så gick det bra.
Jag börjar komma in i det här nu.

Det var också Frida-dagen igår,
dvs syrran och Frida hade namnsdag.
Grattis i efterskott till dem :)

Idag var det sista dagen på praktiken, eller ja, egentligen är det nästa vecka,
men då är det lov så det blir svårt att jobba då ;p
Det kändes kan jag säga. Lite sorgligt faktiskt. Kommer att sakna att träffa alla varje dag.

Fick en liten present och allt :) Så gulliga dom är!
Var inte långt till tårarna (känslig som jag är ;p)

Får hoppas på att jag får hoppa in och jobba några timmar. Det suger lite att det inte finns möjlighet till anställning just nu, men det är inte precis skolans fel. Då får jag göra det bästa av situationen istället.

Jag stod ensam uppe på arbetsrummet/lärarrummet och tänkte att jag inte ska vara där uppe varje dag längre. Alltså, det kanske verkar löjligt och så där, men jag har ändå varit där i tre månader och det har verkligen känts som att jag har jobbat där på riktigt. Med anställning och allt. Så det är klart att det känns vemodigt att lämna alla.

Ikväll ska jag träffa Frida. Vi ska käka Graffitti-potatis (det var ett tag sen) och umgås lite.
Kim skulle nog också komma. Sen får vi se vad som händer. Det blir nog bra vilket fall som.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0