Alla ♥ dag

Alla hjärtans dag.
Den dagen man tyckte var så hemsk när man var yngre och ensam och bara önskade att man hade någon att dela den med.
Nu, när man är vuxen och har ett förhållande vet man att den här dagen är ganska överskattad och ganska mycket ett kommersiellt påhitt. Allt för att giriga företag ska tjäna storkovan på kärlekstörstande konsumenter. En enda dag om året så man ska visa sin kärlek, med choklad, blommor, presenter och en massa hjärtan överallt.

Visst, det kan vara mysigt och visst, man kan hitta på saker tillsammans.
Men. Är det inte mycket bättre att göra det alla dagar på året. För jag menar, det känns väl ändå lite mer speciellt att få presenter, blommor eller vad det nu tänkas vara en helt vanlig dag som alla andra?! Bara så där? Utan något som helst svepskäl. Inte för att almanackan säger att vi ska göra det den 14 bebruari? Utan för att man själv vill. Och utan någon press av att man måste ge något. Det tycker jag. Det känns mycket mysigare och så mycket mer speciellt än att veta att det är på grund av att det är Alla hjärtans dag just den dagen.
Visst, sen kan jag tycka att det är mysigt om man hittar på något tillsammans, oavsett vad det är, kolla film, åka till IKEA eller äta middag eller något liknande. Det gjorde vi förra året. Vi åkte till IKEA och på kvällen åt vi middag på Cats, men det hade vi kunnat göra vilken annan lördag som helst.

Sen kan jag dock hålla med om att man som singel kan känna av det extra mycket just en sådan här dag. Det är ju en aning påträngande.

Annars idag så åt vi pannkaksfrukost till Pool boys, humorfilm som faktiskt var ganska rolig emellanåt. Sen hade jag mys med katterna i sängen framför Skönheten och Odjuret. En av mina absoluta favoriter vad gäller Disney. Den berör minsann än idag, massa fin. Sensmoralen i den är ju som bekant; skönhet kommer inifrån ;p Lite speciell är den också eftersom det var den allra första filmen jag såg på bio. (Jag vet. Jag kommer ihåg det. Jag vet. Jag lägger onödiga saker på minnet, men så är det). Bara jag och mamma. syrran var bara 5 och för liten, hah ;p

Nu är Kimmy ute och hämtar maten vi ska ha ikväll. Hämtemat från Cats, fast jag hade väldigt gärna velat ha en mjölkchokladmousse därifrån. Himmelskt goda! :) Blir väl ännu en film antar jag. Han babblade om någon Bitch Slap, men bara namnet får mig att tro att den är otroligt dålig så jag hoppas på någon annan. Det återstår att se. Jag blev lite akut sugen på popcorn också. Får se om jag orkar det sen.

Annars, ha en forsatt trevlig Alla hjärtans dag mina vänner!

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0