Första gångsvecka

Förra veckan var lite av en första-gångsvecka.

Tisdag:
Åkte iväg till Helsingborg med syrran för att hälsa på moster och min nya kusin, Olle.
Han har redan hunnit bli 1,5 månad och växer så det knakar,
trots tillväxthämning i magen. Duktig pojke :)
Första gången jag träffade honom. Han var såå söt :)
Vi fick hjälpa till lite för det blev mycket grjer där ett tag.
Frida var rätt tafatt där i början, men inte särskilt konstigt.
Jag själv är ju rätt van vid att jonglera runt rätt bra med Hugo vid det här laget.
Fick honom till att somna i min famn sen. Han sov i över 2 timmar hos mig
(sen fick vi bege oss hemåt)
och syrran och moster skojade om att de skulle hyra in mig som bebissomnare :)
What can I say, bebisar trivs hos mig ;p

Onsdag:
Var nere en snabbis i stan för att träffa Sara, Hugo och Johanna en stund.
Hugo sov dock hela tiden så jag träffade inte honom så mycket.
På kvällen var jag på mitt första Tupperware-party. Köpte något litet.
Men det bästa av allt var att man fick en tackgåva i form av en söt liten rosa mugg.
Med lock. Och Hello Kitty på locket. Kunde det bli bättre? Tror inte det, nej.
Blev också den som blev dragen och fick en extrasak :D
Efter det var jag och Kate lite busiga, en onsdagskväll, och kollade läget på festivalen.

Torsdag:
Drog ner till Lund för att umgås med Sara lite. Hugo hade en dålig dag
och var mest hungrig. Eller trött. Eller båda delarna.
Enligt Sara klarade jag det första testet: att inte få panik när bebisen skriker,
utan ta det hela med lugn (vilket jag gjorde). Duktigt av mig ;)

Fredag:
Då var jag på min första tjejkväll (om man inte räknar sexpartyn) hemma hos Sara.
Sen vidare in till stan. Träffade massa folk. Kramades en massa.
(jag tycker om kramar. mer kramar åt folket!)
Massa trevligt.


Lördag:
Stack en runda till IKEA för K skulle ha en ny skrivbordsstol
(vilket vi behövt sen vi typ flyttade ihop. hade vi bara haft den under tiden som jag gick i skolan hade min rygg mått mycket bättre)
Blev till att köpa lite saker jag glömt förra gången,
fast jag har kommit på mer nu i efterhand. Typiskt.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0