Kinamockaskogen

Åh, jag har fått en gammal ramsa från barndomen på hjärnan.
Ni vet den dära "I Kinamockaskogen..."

Gaah, sjukt störigt!

I Kinamockaskogen där bodde en familj,
och mamma laga maten och pappa rensa sill
och lillan satt på pottan och gjorde marmelad.
Då kom en liten råtta och fråga vad det va:
- Håll käften lilla råtta, det angår inte dig!
För det jag har i pottan det ska jag ge min tjej!
Och tjejen satt på taket och tjejen ramla ner
och tjejen ska begravas på söndag klockan tre.
De hade ingen flagga men det gick bra ändå,
de tog en gammal kärring och piska gul och blå.


(den finns i många olika varianter, men denna är den som jag brukade dra
alltid undrat lite varför "lillan" hade en tjej (inget fel med det :))
men det ska tydligen vara "lillen")

Lämna ett avtryck
Postat av: Frida

ååhhh!I LOVE! hahaha! :D

2010-04-13 @ 00:09:47
URL: http://fridabjorklund.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0