Tjejsnack #21

Här kommer veckans frågor från Tjejsnack;

Tjejsnack #21
30 augusti, 2009

Musik
1. Vad lyssnade/lyssnar du på i tonåren?
Jag lyssnade på allt möjligt och det mesta av det som spelades i radio. Det blev också mycket dance och trance av bågon anledning. Jag lyssnade ganska mycket på 80-tals- och 90-talsmusik. Det känns som en hel evighet sen, fastän det bara var en 4-5 år sedan...
2. Vilken artist såg du senast live?
Jag var i Lund i helgen och tittade på Rix FM Festival och då såg jag Ramsells, Janet, Kim, Star Pilots, Velvet, Anders Fernette, Sarah Dawn Finer och Ola.
3. Nämn fem artister du vill se live?
Hmm, det har jag nog aldrig tänkt på så där faktiskt.
4. Vad brukar du lyssna på hemma?
Det är allt möjligt; radion är i princip alltid igång när jag är i köket och pular. Det brukar bli Rix FM jag lyssnar på då. Sitter jag vid datorn brukar det bli antingen webradio, lite olika kanaler, brukar skifta är det kommer någon tradig låt, eller spellistan på Spotify, eller spellisyan jag gjort av musiken vi har på datorn. Det är en salig blandning; rock, pop, snabbt, lugnt. Jag lyssnar på det mesta.
5. Spelar eller har du spelat något instrument, vad?
Nja, spelar och spelar...Det gör jag ju inte egentligen, men när vi "jammade" på musiken i skolan var det ju alltid bas jag spelade.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0