PROJEKT: Träna mer

Satt och snackade med Emma igår om att man borde träna mer,
men att man liksom tappar motivationen till det,
ja, i alla fall jag.
Jag har aldrig varit något större fan av vad allt vad träning heter,
men det är bara att titta på sig själv,
jag är inte 15 längre,
jag förbränner inte fettet på samma sätt längre.
Jag måste helt enkelt göra något åt det.

Så jag bestämde mig för att ta abrollern en stund varje kväll, alternativt morgon och kväll,
men hey, vi behöver inte överdriva så här i början.
Det stod på lådan att 25 minuter, 2-3 gånger i veckan,
är allt som krävs för att komma i form,
samt att den tränar mage, rygg, axlar och armar.
Dock blev det inte mer än cirkus 10 minuter igår, men lite är bättre än inget.
Sen tänkte jag göra idag också, men det blev inget med det.
Får bli nya tag imorgon istället.

Gjorde ett litet schema,
fick idén från Emma faktiskt =)
och eftersom muskler väger mer än fett så tänkte jag inte väga mig
utan mäta med måttband i stället och fokusera lite mer på det.
Sen tänkte jag ha lite egna veckorapporter och se hur många cm jag minskat/ökat.

Nu gäller det bara att hålla motivationen igång.
Annars får vi starta den där "studiecirkeln" ;p

Lämna ett avtryck
Postat av: Emma

hoppas att du är bättre på att följa det än vad jag är :)

lappen hänger på väggen precis vid min dörr, jag går förbi hela tiden och tittar, emn orkar inte :P

latheten tar över haha

2009-09-17 @ 21:40:35
URL: http://granisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0