Arbetsförnedringen



Ska på möte på AMS idag.
Drygt.
Det tar en timme.
Drygt.



Jag har räknat lite på det där med att söka jobb i typ Malmö eller nåt,
om vi säger att jag får ett halvtidsjobb, dvs 50%,
och vi säger att jag får typ 100 kr/timmen,
då blir det typ 6000 kr eller nåt efter skatt, knappt,
eller nåt, palla räkna, jag suger på matte ändå,
och jag ska behöva ta tåget till Malmö, och bussen eller nåt,
och eftersom jag då förmodligen kommer att få åka ner där varje vecka
så behöver jag ett Skånekort för hela Skåne (då den gränsen går redan i Eslöv) och det går på 1060 kr,
plus min del av hyran = 2004 kr,
plus min del av maten 750 kr, fast vi ökar den till 1500 kr istället, för det ska det ju vara egentligen,
plus mina autogiroutgifter (linser och mobil), ca 500 kr
plus katterna, ca 700 kr (har egentligen inte så stor koll, men vi säger det med mat och kattsand)
plus andra hushållssaker och försäkringar och telefon och internet och allt vad det är som jag inte håller så stor koll på eftersom det mesta står på Kimmy och jag går inte igenom hans post och som vi säger går på runt 1000 kr,
plus eget sparande, ca 1000 kr
Summa: 7764 kr

Nej, det funkar inte.
Nästan existensminimum.
Jag måste ha helt enkelt ha ett jobb i stan.
Om det så är ett städjobb,
jag pallar inte pendla en massa,
jag har fått pendla och betala för att ta mig till det jag ska och måste
ända sen jag gick i sexan,
jag vill kunna gå till jobbet,
eller iaf kunna cykla dit...


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0