A-lös

Då var man idag officiellt arbetslös igen,
eller ja, kanske på måndag, eftersom anställningen går ut idag.
På ett sätt tur ändå att jag inte jobbar för tillfället,
eftersom jag blev sjuk i tisdagsnatt och fortfarande är sjuk idag.
Den här veckan skulle jag ha jobbat tisdag, lördag och söndag,
och som det är just nu så hade jag ändå inte kunnat jobba imorgon, eller på söndag.

Iaf, natten var bättre än föregående,
hostade inte ihjäl mig, och det är ju alltid positivt,
så ja, jag sov mycket bättre inatt...

Angående a-lösheten, trist som fan, men vad gör man?
Det finns i princip inga jobb att söka, iaf inga som jag är kvalificerad till,
inte ens jobb där jag är lite kvalificierad för att jag har liknande utbildning som den dom söker.
Dock fanns det ett jag kunde söka sa pappa,
så det ska jag göra, och hoppas på det bästa.
Det är iaf i stan och då slipper jag pendla,
vilket jag har fått göra med varenda jobb jag haft (förutom vik.en på Norräng),
jag har haft jobb i Höör, Tyringe och Perstorp,
nu vill jag ha ett hemma, för du förlorar ganska mycket på att pendla
eftersom halva lönen går antingen till tåg/busskort eller bensin,
och det är minsann inga småpengar.
Dessutom får jag bättre kondis av att antingen gå eller cykla till jobbet,
och det är ju alltid positivt, eller hur!?

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0