Helt galencrazy

Var som sagt inne i Kristianstad idag på European Job Days.
Mötte upp Emma på stationen och sedan var det meningen att Therese skulle hoppat på i Vinslöv, men hon missade tåget, så det blev ingen Therese idag, vilket var synd men inget att göra så mycket åt. Sedan mot Arbetsförmedlingen och mässan eller vad man ska kalla det, vilken inte var så svår att hitta till.
Det var dock större än vad vi hade väntat oss. Fast jag var glad att jag var där med Emma för jag hade förmodligen bara gått igenom allt och sedan ut igen. Letade upp båsen med Au Pair för Emma ville ha lite info därifrån. Blev att vi fastnade där och snackade lite. Jag snackade med en man från Au Pair America och så innan Marie från swedishconnection kom tillbaka. Hon var för övrigt helt underbar och jättelätt att snacka med. Jag tycker om sådana människor. Kom någon annan tjej som vi också stod o snackade med.
Ja, jag tycker om människor som det känns som att man har känt hur länge som helst när man börjar prata med dem =)

Jag måste erkänna att jag faktiskt blev lite sugen på att Au paira i London.
Det är faktiskt så att jag tänkte på det när jag var 17, men då var det USA som gällde.
Och man får ju passa på innan man får barn och sånt.

Efter det gick vi runt lite på stan, kollade lite affärer.
De höll på att sätta fram alla julsakerna inne på Åhlens och i lampaffärerna, mysigt.
När vi skulle korsa Lilla torg kom det en galen gubbe i en vit liten golf (som för övrigt inte lät helt frisk för det lät som om han gasade för livet varje gång bilen rörde på sig). Han körde fram och tillbaka, backade och hade sig som en galen människa. Helt galencrazy var han, men vi hade ganska roligt åt det, fastän man var lite rädd för att han skulle köra på någon, för han verkade inte ha någon större kontroll egentligen. Lite synd var det att vi inte filmade det hela för det var helt insane.

Lite mat på donken på det och sedan gav vi oss iväg hemåt för annars hade vi förmodligen fastnat i K-stad. Väl hemma fastnade vi på stationen och snackade en massa. Det är helt sjukt vad vi två har o snacka om egentligen ;). På vägen hem träffade jag pappa utanför Videomix =) Och det hade jag inte gjort om jag inte hade pratat med Emma på stationen i nästan 1½ timme, så det var nog lite ödet där, haha ;)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0