Kalas och prövotider

Okej, nu är jag lite gladare för vi körde till Kristianstad och hittade en ny låda på ÖB där,
förmodligen fanns de i stan också, men Kimmy blandade ihop dem med transportboxarna.
Fixade en annan grej också när vi ändå var där och K köpte ett nytt tangentbord *yeay*
Så nu slipper man trycka hur hårt som helst och trycka flera gånger på mellanslagstangenten...

Blev inget Cats i fredags, eller jo, Cats blev det, men hemma istället för på plats.
Hittade dessutom minimarshmallows på Maxi, vilket jag har letat efter i 2 år
(Det underlättar lite att ha små när man gör Rocky Road-godis till jul =))
Kollade på Wolverine, för K har lånat hem EKs dvd tills vi får hem den som han ska ha,
dock somnade jag efter typ en halvtimme för jag var riiiktigt trött av någon anledning.

Igår åkte vi en runda till Kristianstad (skulle blivit Väla och Jula egentligen)
Hittade en abslide på InterSport,
så den passade vi på att köpa eftersom vi inte sett någon sådan någon annanstans.
Den är dessutom mycket bättre än abrollern, som inte har något motstånd,
så Kimmy tyckte han skulle sälja rollern, hmm, jaja, hans val...

Sedan en runda hem till svärmor och sedan vidare till Kimmys kusin som fyllde 12.
Vi kom in på prövotider på körkortet och att det som bekant är 5 års prövotid på körkortet nu och jag sa då att det gäller för dem som tar det nu och inte de som som tog det för ett par år sedan, och någon säger då att jo, det gäller dom som tog det för en två år sedan också
och jag svarar att nej, min prövotid har ju precis gått ut (i juni i år) så jag går minsann inte med på 3 år extra. Han menade att han hade 5 år och han tog sitt för 2 år sedan.
Så jag var ju tvungen att kolla upp detta då detta står bak på kortet och där stod det att prövotiden var till juni 2009 plus en annan kod efter som vi inte förstod oss på.
Så nu har jag varit inne o kollat på Vägverket där det står att prövotiden inte alls är på 5 år, utan på 2 år som alltid och jag hade i vilket fall som helst inte berörts av detta då lagen trädde i kraft den 1 oktober och med risk för att låta tjatig så gick min prövotid ut i juni ;)
Och koden som stod efter min prövotid, det var koden för villkoren, dvs glasögon/kontaktlinser. Puh, jag blev litta orolig där ett tag ;)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0