Frost

Vaknade riktigt tidigt i morse,
vilket ju i och för sig är bra,
så att jag inte får värsta chocken när jag börjar jobba igen ;p.

Det var en frostig och frisk oktobermorgon,
alldeles vitt på taken och gräset.
Lite mysigt sådär.
Snart är det slutet av november och alla stjärnor och ljusslingor sätts upp inne i stan igen.
Tiden går så sjukt snabbt,
även fast det känns som om den går fram i snigelfart när jag bara sitter här hemma
(bortsett från någon trip till Kristianstad lite då och då)

Annars händer det ingenting här,
dagarna bara rullar på
och jag ska se till att diska snart,
för det ska vara fixat innan Kimmy kommer hem från jobbet =/

Lämna ett avtryck
Postat av: Patrycja

Sv: Jo precis. Inte för att vara fördomsfull nu, men gamlegården är ju ändå lite sådär. Dock tror jag ändå att de allra flesta cykelstölderna sker i city, typ centralen=) Nej men seriöst. Det är som du säger, man kan inte ändra var man kommer ifrån eller vilket som är ens hemspråk. Ofta har man också begränsade möjligheter att ändra var man bor. Det är inte ok att påstå att eftersom jag bor på den gata där alla rån och gängbråk händer så är jag sån själv. Inte heller är det ok att påstå att man själv är bättre än de som gör det. För jag har faktiskt ingen aning om varför 12-åringar går och knivhugger varandra, men jag är övertygad om att det knappast enbart beror på dem själva. Det är så många faktorer som spelar in, och alla gör väl så gott de kan utifrån de förutsättningar som getts dem, eller hur? Så om man då lever i en familj där inget funkar som det ska är det väl inte så konstigt att man pucklar på nån annan?! Jaja. där kom ännu mera svammel=)

2009-10-13 @ 14:03:05
URL: http://patrycja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0