Äntligen fredag!

Vi fick tillbaka varmvattnet i onsdags morse så jag slapp duscha kallt innan jag dog till Kristianstad,
alltid positivt, men det är störigt att det händer.
Hade jag bott i hus, fine, men i lägenhet, nej.
Du betalar för att du ska ha varmvatten/värme i lägenheten och när det inte funkar blir man lite kinkig, speciellt om man är gnällig och frusen som jag, haha.

Sen drog jag till Kristianstad som sagt.
Det var en workshop om intervjuteknik, vad man skulle tänka på och så,
tillochmed så att jag snackade lite högt i "klassen",
en av de få, sen satt det två äldre gubbar bredvid mig som snackade hela tiden,
även under genomgången (gymnasiet all over again).
Lite tips fick jag väl, men annars inte jättemycket som jag inte redan visste,
dock bra repetition.
Sen fixade jag med lappen till försäkringskassan, så jag får lite pengar.
De på Academedia påstod att det bara var de som skulle skriva under och att jag sen skulle skicka iväg den själv till försäkringskassan, men när jag var på infomötet om ungdomsgarantin så sa de på arbetsförmedlingen att de också skulle skriva unde den och att de sedan skulle skicka den åt mig, så för att vara på den säkra sidan gick jag upp till AF och frågade. Mycket riktigt var det som de hade sagt på infomötet. Tur det. Hämtade nya papper att fylla i också.

Såg Push igårkväll, med Dakota Fanning och Chris Evans.
Riktigt bra faktiskt, fast jag gillade inte riktigt slutet, det var lite abrupt.
Menmen, vad gör man?

Idag är det fredag, at last, och jag vet inte riktigt vad som händer.
Det är kalas för Kimmys kusin/er i Ö-stad, som fyller 10 resp. 22,
men jag vet inte än om vi ska dit.

Lämna ett avtryck
Postat av: Patrycja

konditori som alltid har ostfrallor, sa du? Jag känner ägaren, minsann! mallig Jo visst, ups and downs. Så är det ju alltid. Men det ska ändå bli skönt att komma härifrån. slippa vara orolig när man väntar på bussen en onsdagkväll. Slippa hålla extra hårt i väskan, bara för att. Jo. Skönt att slippa sånt! Nu kom det ännu mera svammel :P

2009-10-16 @ 13:20:44
URL: http://patrycja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förresten. När jag gick på UG så råkade min praktikchef skicka in direkt till FK en gång, men det gjorde inget. Fast jag har alltid varit noga med att AF ska ha lappen först. Då vet man ju att allt blir rätt!

2009-10-16 @ 13:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0