Tillbaka igen

Då var jag tillbaka från undersökningen. Kollat hjärta, lungor och blodtryck. Allt var bra.
Kollade hörseln också genom att upprepa 3 tal som Dr viskade (43, 12, 12). Utmärkt.
Frågade om jag var frisk (det tycker jag), om jag drogade, operarats stort eller hade några kroniska sjukdomar som jag tog medicin för. Nej på allt. Utom att jag är frisk vill säga ;).
Allt tog typ 5 minuter (fick vänta tio minuter i väntrummet innan jag blev inkallad, så en kvart egentligen)

Fick betala efteråt eftersom vi inte visste hur dyrt det skulle bli i och med timtaxan(?!)
När jag kom ut och skulle betala säger hon 400(?!?) och jag bara; För fem minuter??
Hon sa att det var timtaxa och skulle han inte skriva ut ett intyg, men ett sånt hade jag med mig som skulle fyllas i och så sa jag att jag fått vänta i 10 minuter innan men att själva undersökningen bara tog 5 minuter.
Så hon halverade avgiften istället och det kan jag gå med på. Men 400kr för 5 minuter?
Då vill jag inte ens veta hur mycket det blir för en hel timme =S (förmodligen 400kr ;p)


Så ja. Nu har jag allt.

Au Pair Application - check
Dear Family-brev - check
CV på engelska - check
Hälsoundersökning - check
Polisutdrag från belastningsregistret - check
2 referenser - check
Kopior på avgångsbetyg - check
2 foton - check

Dock behöver jag gå över brevet, CV:t och ansökan en gång till för att se om det finns något jag ska ändra eller lägga till. Sen så.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0