Svininfluensan

Fick precis hem ett erbjudande till att vaccinera mig mot s-influensan.

Alltså, jag har tänkt lite på det där och jag är inte alls säker på att det är självklart att jag ska ta den.
Visst, den är gratis.
Visst, jag smittar kanske inte andra.
Men.
Det är inte till hundra procent säkert att jag inte får influensan om jag tagit sprutan.
Alltså är det därför inte heller 100 % säkert att jag inte smittar andra.
Jag är inte anställd inom skola, vården eller annan omsorg.
Jag är inte anställd alls faktiskt.
Därför är jag inte i riskzonen på samma sätt som kanske andra är.

Dessutom så blir i princip alla som tagit sprutan sjuka i influensaliknande symptom.
Palla bli sjuk för att inte bli sjuk.

De flesta som faktiskt har dött pga influensan har dessutom haft någon annan sjukdom precis innan eller under tiden, vilket bidragit till att immunförsvaret redan är försvagat.
No offence, men då är det faktiskt inte så jättekonstigt.

Nej, allt har blivit så upphaussat...


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0