ABC on Sandye

Jag hittade en liten rolig sak på nätet nånstans, nämligen HÄR.

A börjar mitt ena efternamn på. Astmatiker och Allergisk mot cigarettrök. Även Aspertam, som är ett sötningsmedel är jag Allergisk mot. Ville av någon anledning döpa om mig till Anna när jag var liten, men fick inte för mamma, tur det kanske ;p. Astrologi intresserade mig mycket förr. Tror på spöken och Andar. Anything but ordinary av Avril Lavigne var förr min må-bralåt.

B  Bokfavoriter för tillfället är Twilight-kvadrologin. Blågrön är färgen på mina ögon och Blå är även en av mina favoritfärger. Första och enda Bilen än så länge var en Madza 121 Canvastop, som är typ en halvcabbe. Älskade Benjamin McKenzie, som spelade Ryan i O.C innan. Har Bott på 6 olika orter. Bring me back med Hardcore Superstar.

C  Cigarettrök är något av det värsta jag vet. Cookie heter min ena katt. Chris Cornell's Scream är riiktigt bra. Likaså Coming to terms med Carolina Liar. Coca Cola är inte min favoritläsk.
D  Jag har Dubbla efternamn, eftersom mina föräldrar aldrig var gifta och när vi flyttade ifrån pappa ville mamma att vi skulle heta hennes namn också. Vill någon gång i framtiden simma med Delfiner. Don't stop believin' med Journey är ruskigt bra. Har tre Dragracing-förare i familjen. Har Drömt sanndrömmar. Through the fire and flames med Dragonforce är lång och snabb men o så bra. En av mina favoritfilmer är Drive me crazy.

 Eslövs folkhögskola har varit mitt liv i snart 2 år. Elijah Wood var söt som hobbit. Ekonomisk är jag bara ibland ;p. Riktigt Envis.

F  Ormar och hajar skrämmer mig, samtidigt som de Fascinerar. Har Flyttat 9 gånger, 14 gånger om man räknar alla flyttar sen jag föddes. FLU är klassen jag snart lämnar och faktiskt kommer att sakna. Har varit Förlovad i 4 år. Fotboll är jag inget Fan av. Fått många Flashbacks. Har ibland oförklarliga känslor av Förnimmelsetyp. Fall Out Boy gör bra musik.
G  Gymnasiet var Barn-och fritidsprogrammet på Jacobsskolan. G börjar mitt andra efternamn på. Gillar Glass, särskilt OttoGlass. Godisälskare. Grubblare. Tror inte på Gud, men tror det finns något. Guns n' Roses har gjort många bra låtar, speciellt November rain.

H  Huvudstäder jag har varit i är Stockholm, Köpenhamn, Berlin, Palma (Mallorcas huvudstad) och snart Budapest. Höjdrädd, men trotsar det emellanåt med diverse "äventyr". Det mesta jag har på mig kommer från H&M. Har inget emot HBT-personer eller homo-adoptioner. Mina första Husdjur var två katter som hette Skrållan och Trinity. Mitt första egna Husdjur var en kanin som hette Ninen. Hello Kitty är en söt figur och en av mina favoriter. Hajar är jag rädd för, men fascineras samtidigt av dem. Har bott i ett Hemsökt hus. Gillar High school-filmer, liknande 10 orsaker att hata dig. Har aldrig kunnat Hjula.

I  Väldigt lättIrriterad en gång i månaden ;p. Blir Irriterad på människor som sölar, så man inte kommer förbi dem.

J  James Lafferty (One Tree Hill) är en riktig heting. Likaså Josh Hartnett. Mina Jobb än så länge har varit elevassistent på Waldorfskola, vik. förskolelärare på förskola och vik. elevassistent på gymnasiesärskola. J börjar ett av mina förnamn på. Tycker Julen är mysig.

Kondis är något som jag saknar, rejält. Kattmänniska, älskar mina små "bebisar". Min andra katt heter Kitty. Kristianstads KK föddes jag på. Kings of Leon's Sex on fire är bra. Kate Voegele har en fantastisk röst. Knockin' on heaven's door är en mysig låt. Kärlek är viktigt, oavsett vilken sort det handlar om.

Lejonkungen är en av mina absluta favoritDisneyfilmer. Live's Lightning crashes är riiiktigt bra, likaså L'Amour Toujours av Gigi D'Agostino. Längdskidor har jag provat. Lax i nästan alla former är gott. Landet för längesedan (ettan!) är en fin film.

M  Majbarn. Handikappad utan Mobilen. Lever på Musik, har musik på alltid oavsett om jag städar, pluggar eller lagar mat. Har varit Mörkrädd. Ganska Matglad, men bara om den är god. M börjar ett av mina förnamn på. Mytologi är intressant att läsa om. Missing you är en bra låt. Är hyffsat bra på Matlagning. 

N  Nostalgisk blir jag alltsom oftast, och ofta genom musik och olika låtar som jag kopplar till olika minnen. Skulle vilja se Norrskenet. Norge kanske blir ett mål i sommar. Nyfiken, ibland för mycket för mitt eget bästa. Nöt-Créme är en bra sak från Hässleholm. Nötter; cashew, pistage och olivkärnor.

O  One Tree Hill och O.C är några av mina absoluta favoritserier. Onödigt allmänbildad. Ormar är räliga, men fascinerande. Fascineras av det Ockulta.

P  Har Prenumererat på FRIDA, Story och Cosmopolitan. Paramores Decode är bra. Bodde i tonåren hos min Pappa. PMS hade jag mycket i tonåren. Avskyr att Packa och drar på det så länge jag kan. Pluggar mindre än jag borde.
Q  The show must go on med Queen är bra. Qualitytime är ett välanvänt ord.

R  Rest utanför Norden 3 gånger; Gran Canaria-San Augustin 1990?, Tyskland-Berlin 2003 och Mallorca-Santa Ponsa 2007. Oerhört Rädd för spindlar.
S  Syskon har jag ett par stycken; en helSyster, en halvbror på mammas sida, två Styvbrödrar på mammas sida och en Styvsyster och en Styvbror på pappas sida. Jag har också en Styvsysterdotter. Halvt Synskadad, eller ja, inte, men jag Ser rätt kasst utan linser eller glasögon. Sverige är mitt hemland. Saknar Spanien och Santa Ponsa (Mallorca). Gick på tre olika Skolor under grundskoletiden. Snorkla skulle jag vilja prova på någon gång. Sandra hette min första bästis, kallades för Lill-Sandra och jag för Stor-Sandra (det skiljde bara ½ år). Har hellre Snö än regn på vintern. Tycker om att titta på Stjärnorna och har bara sett ETT Stjärnfall i mitt liv. Någon form av Synskhet går i familjen.
 Tycker Tiden går på tok för fort. Skulle egentligen inte ha nåt emot att få Tvillingar, Tvåäggstvillingar. Fascinerad av Tornados. Tio år var jag när jag flyttade hem till min pappa. TV-serier som följs någorlunda effektivt är One Tree Hill, Grey's Anatomy, C.S.I, Desperate Housewives, Gossip Girl, Andra Avenyn, Family Guy och Vänner (fastän det är slut).

U  Utbildad barnskötare, simlärarassistent och snart också fritidsledare. Ungern och Budapest är målet på min Utbildnings Utlandsstudieresa. Ett vandrande Uppslagsverk enligt vissa. Underliga varelser och myter fascinerar mig.

V  Vin Diesel har sjukt sexig röst. Är inget större fan av Vin egentligen, men dricker jag det ska det vara Vitt och gärna Black Tower eller Blue Moon. Våren är den bästa årstiden, för då blir allt grönt och börjar leva igen. Vännerna är en viktig del i mitt liv, speciellt de som står mig närmast. Tycker om kolsyrat och smaksatt Vatten. Saknar de försvunna Vita jularna. Vågade inte gå ensam i skogen förr, pga av Vargarna (som vanligtvis inte finns här nere). Kan nästan somna till ljudet av en V8 ;p.
W  Ville bli Wiccan i tonåren, Willow var mitt häxnamn.
X  XX är helt klart likamed girlpower ;p och det bästa könet, XY förstår jag mig inte på alls ibland. Project X är en riktigt bra film, likaså American History X, men den gör mig arg. Har ett eX med ett annorlunda förnamn. Gillar keXchoklad och bokstavskeX.
Känner mig som en Zombie utan dusch på morgonen.

Y  Har lätt för att bli Yr. Har en Yngre syster och en Yngre bror.

Ä  Älskar mycket kryddor. Är ibland för Ärlig för mitt eget bästa. Har Ärvt mitt konstanta prat från pappa. Äldst av alla barnbarnen i familjen, på båda sidor.

Å  Åldersnoja är ganska vanligt förekommande, oavsett hur gammal jag blir. Var rädd för Åskan tills jag gjorde ett arbete om Åskoväder.

Ö  Öland är en Ö jag aldrig varit på, inte heller Gotland, men på Bornholm. Önos saft är riktigt god. Tror på Övernaturliga krafter.


Lämna ett avtryck
Postat av: LoEm

Vad tycker du om jeans i färg?

Postat av: LoEm

jag känner det samma :


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0