UKM

UKM igår var... hmm, hur ska jag säga,

ungefär lika roligt som jag hade tänkt mig,

och jag var inte särskilt pepp på det innan...

Visst, workshopen med foto/film var rolig, för jag gillar sånt,

och själva showen var rolig och titta på,

men i övrigt, nej.

Jag kan ju säga som så att jag har varit med om roligare saker...

Vi fick inte ens ett tack i slutet, men alla andra fick,

då säger Eila att vi skulle vara mer på,

men hur menar hon då?

Jag fattar inte hur jag skulle göra det,

jag är kanske korkad, men så är det,

men jag tycker ändå att vi borde ha fått ett litet tack iaf,

för det var ju ändå vi som ordnade allt runtomkring hela dagen.

Det var vår klass som skötte allt med scenen,

ljud och sånt,

det var vi (jag) som hade målat den där "skylten",

det var vi som höll i caféet, det var vi som mötte upp alla gäster,

det var vi som donade bakom scenen...

Vi gjorde rätt mkt, och så tar de som har dragit igång allt åt sig äran,

det är ju precis som om Christer skulle ta åt sig äran för att SkåneRock blev en succé,

som den alltid blir, men det beror ju på arrangörerna, dvs vi i FLU...

Sen maten skulle vi inte ens tala om *skakar på huvudet*

Visst den var gratis, visst den var god, MEN det skulle bli köttfärssås o spagetti,

istället blir det chili con carne, med lite sallad och frusna bullar, inget ris eller nåt sånt,

lite fattigt faktiskt, visst det var gratis för oss, men hur snål kan man vara?

Så, nu har jag fått kräka ur mig lite negativt, nu det det mer roliga av dagen.

De som deltog var jätteduktiga och det var verkligen kul att titta på,

en kille spelade Game Boy-musik, sjukt ball =D

och en tjej LEDpoiade, också sjukt ball =D

I workshopen skulle vi fota kontraster,

jag och Jonty var en grupp och jag bara fotade allt jag såg, i princip,

"Oooh, titta, en fjäder. Kontrast!",

"En grön plastbit i sanden. Kontrast!"

Sjukt snygga bilder blev det iaf,

ska hämta dom nästa vecka nångång...

 

När man kom hem gick man en sväng till svärmor där sambon befann sig,

sen kom Eddie hem och fick med sig Kimmy ner på Xbox-spelande,

under tiden tittade vi på Rocksystrar...


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0