Dofter

Jag vet inte hur det är med alla andra, men förmodar att de flesta har det samma. Jag pratar om olika dofter som får en att tänka på sommaren, eller som är typiskt för just sommaren, sådana dofter som du kan gå hela vinterhalvåret och tidiga våren och längta efter att få känna... Det är också sådana dofter som kan få dig att flashbacka tillbaka till barndomen.

Mina favoriter är:

  • Asfalt efter ett snabbt sommarregn
  • Nyklippt gräsmatta
  • Syréner/körsbärsblommor
  • Jordgubbar
  • Havet, och inte den där skarpa tångdoften, utan havsdoften
  • Grillat
  • Varm strandsand
  • Santa Ponsa, vilket är en doft jag inte kan beskriva, utan jag bara känner den lite då och då
  • Nytvättad tvätt som hänger på tork
  • Den där friska doften man ibland kan känna tidigt på morgonen


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0