Tjejsnack #1 till #10

Det var ett tag sen sist, men nu är det back on track igen =)
De senaste veckornas frågor från Tjejsnack;

Tjejsnack #1
13 april, 2009

Våren

1. Vad är det bästa med våren?
Att det blir varmare, ljusare och grönare och man blir så mycket gladare också =).
2. Vad är det sämsta med våren?
Finns det något som är dåligt med våren? Nej, inte för mig.
3. Har du/vill du köpa nya vårkläder, vad?
Köpa någon tröja och några vårskor.
4. Har du sett några vårtecken än, vad?
Såg snödroppar redan i februari.
5. Brukar du göra nåt speciellt på våren, vad?
Nej, tror inte det. Njuta av att vi är på väg mot ljusare tider =).



Tjejsnack #2
19 april, 2009

TV
1. Vad för typ av program ser du helst på TV?
Mestadels serier.
2. Följer du någon TV-serie, vilken?
Ja, One Tree Hill, Grey's, Desperate Housewives för att nämna några...
3. Finns det någon kanal du klarar dig utan, varför?
Sportkanaler.
4. Finns det någon kanal du inte klarar dig utan, varför?
Kanal 5, för där är alla serier jag följer.
5. Har du platt-TV eller tjock-TV?
Vi har fortfarande tjock-TV, men det blir väl platt inom en snar framtid.



Tjejsnack #3
26 april, 2009


Kärlek

1. Berätta om din första kärlek?
Ojdå, jag tror inte jag kommer ihåg den faktiskt... =S
2. Vad är kärlek för dig?
Ojdå, kärlek är ju individuellt som sagt och så många olika saker. Jag kan inte definiera det ordet.
3. Vad är det mest romantiska någon gjort för dig?
Hmm, Kimmy har gjort en massa romantiska saker för mig =) Köpt dyr glass eller godis när man är sjuk, eller bara för att. Han kom hem med blommor än gång, bara för att =) (nej, han hade inte gjort något dumt)
4. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Jag har nog inget drömbröllop, ingen sån tjej som sitter och planerar sånt. Det blir som det blir.
5. Är du kär nu?
Jajemän.



Tjejsnack #4
3 maj, 2009


Datorn

1. Finns du med på Facebook?
Ja.
2. Hur länge har du funnits i blogg/hemsideform?
Sedan december 2007.
3. Vad har du för startsida/sidor?
Tradera.se
4. Vad har du för skrivbordsbakgrund?
Brukar vara olika, men just nu är det någon Windowsvariant.
5. Hur många timmar/dygn ägnar du åt datorn?
Hoho, ingen aning, olika för var dag, ibland inte alls, ibland hela dagen och ibland bara några timmar.



Tjejsnack #5
10 maj, 2009


Snabbmat

1. Hur ofta äter du snabbmat?
På tok för ofta.
2. Vad äter du helst på Mc Donalds?
Hmm, det är lite olika, men det brukar bli Big Tasty.
3. Vad vill du ha på din pizza?
Äter sällan pizza.
4. Vad väljer du för kinamat?
Det brukar bli friterad kycklingfilé och räkchips, men kan också bli fyra små rätter eller sushi.
5. Kan du tänka dig att arbeta på något av ovanstående ställen, motivera gärna lite?
Nej, jag är ingen sådan typ av servicemänniska, snabbmatsställen är det sista stället jag skulle kunna tänka mig att jobba på.



Tjejsnack #6
17 maj, 2009


Ditt hem

1. Hur bor du?
I lägenhet, trerummare med sambo och två katter.
2. Hur ser det ut hemma hos dig?
Hmm, jadu, mattor som ligger lite huller om buller, pga katterna, annars är det väl ganska rent, flörutomn när jag sprider runt mina grejer, vilket sambon avskyr.
3. Föredrar du nya eller gamla möbler, motivera gärna lite?
Det är lite olika, men jag gillar nog mest nya möbler, för det känns liksom lite fräschare på nåt sätt.
4. Vad är du mest nöjd med i ditt hem?
Hmm, att den här lägenheten är mycket trevligare än den förra vi bodde i.
5. Om du fick ändra en sak hemma hos dig, vad?
Ett större kök hade varit fint.



Tjejsnack #7
24 maj, 2009


Fåfänga

1. Hur ofta klipper du dig?
På tok för sällan, men det är en pengafråga.
2. Hur ser dina naglar ut?
Ganska förstörda, river sönder dem när jag är uttråkad...
3. Hur ofta använder du make up?
Varje dag i princip.
4. Hur ofta köper du nya kläder?
Inte så ofta, när jag hittar något, vilket är ganska sällan. Nån gång i halvåret kanske, eller var tredje månad.
5. Hur länge står du framför spegeln när du fixar dig?
En kvart, 20 minuter.



Tjejsnack #8
31 maj, 2009


Ärlighet

1. Säger du till om du får för mycket tillbaka i kassan?
Hmm, nej, jag tror inte det...
2. Berättar du för din bästa vän om dennes partner är otrogen?
Hmm, jag är lite kluven där, för jag tror inte att hon hade velat få veta det från mig, utan från honom. Så antagligen hade jag tagit ett snackmed honom och tvingat honom att berätta och sedan berättat att jag visste, men tyckte att han skulle berätta själv. Fast sedan hade jag ändå velat berätta. Ja, kluven som sagt.
3. När förskönar du sanningen för att inte såra någon?
Hmm, vet inte, brukar säga sanningen...
4. I vilka situationer kan man vara för ärlig?
Ojoj, det finns många sådana situationer, jag brukar pricka in de flesta...
5. Står du i alla situationer upp för din åsikt?
För det mesta ja.



Tjejsnack #9
7 juni, 2009

Fotografering

1. Framkallar du dina digitala foton?
Sällan, får aldrig tummen ur till att göra det.
2. Står du helst framför eller bakom kameran?
Haha, det är olika, men det är nog mer bakom än framför, har en tendens att inte bli bra framför den, haha.
3. Vad fotograferar du mest?
Ojdå, det är olika. Folk brukar det mest vara, och katterna.
4. Vilka kamera-egenskaper är viktigast för dig?
Att den tar bra bilder, och gärna i mörker. Fast jag tycker det är roligt närkameran har lite olika funktioner, helt frälst i makrofunktionen =).
5. Ett tillfälle då du önskar att du hade haft med dig kameran?
Höstvandringen i ettan på FLU.



Tjejsnack #10

14 juni, 2009

Telefon

1. Vad har du för operatör på din hemtelefon/mobil, om du har båda?
På mobilen, Telenor och på hemtelefonen Bredbandsbolaget (IP-telefoni)
2. Vad pratade du om i ditt senaste telefonsamtal?
Lite allt möjligt, jag och Sara är rätt duktiga på att snacka strunt, haha ;)
3. Vad ligger totala telefonräkningen på per månad?
Ojoj, ingen aning, det är olika...
4. Hur ofta skickar du sms?
Det är olika, men ganska ofta, fast jag ringer gratis till Telenorare så jag brukar ringa dem istället, mkt billigare så, haha
5. Är det oftast du som ringer till dina vänner?

Nej, det är same same.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0