Klädbekymmer

Blev inget städande av hyllor igår heller, haha.
Istället provade jag skor till bröllopet,
har inte så många o välja på och jag vill ha lite snyggare skor,
och har inte råd o köpa nya,
och jag funderar lite på o ha högklackat och då har jag två par o välja mellan,
antingen mina vita sandaletter, eller vad man ska kalla dem,
och de där svarta pumpsen jag köpte för någon månad sen,
angående höjden på dem så har de lika hög klack,
bara det att de vita har mkt bredare klack än de svarta...

Hmm, ja, det funkar ju med båda,
eftersom klänningen är vit med blå och svarta ränder
(hade tänkt ta klänningen jag hade på examen).
Skulle jag ta pumpsen så har jag ju ett par svarta ballerinaskor
att byta med senare under kvällen om det blir för jobbigt,
vilket jag inte har till de vita,
som jag för övrigt minns skar in rätt bra i hälen i slutet av balkvällen *ajj*
Aja, det löser sig nog, grejen är bara den att jag blir fem mil längre än alla andra,
och hela 3 cm längre än Kimmy, illa.

Sen har jag ytterligare ett bekymmer,
någon form av kofta att ha över klänningen,
för enligt tradition ska man inte vara baraxlad i kyrkan,
och det blir dessutom inte så kallt om det skulle bli lite kyligare.
På mina föräldrars bröllop hade jag någon vit historia och den provade jag,
men det såg bara konstigt ut, så den kan jag inte ha.
Här kommer också pengafrågan in, för jag har inte en krona att köpa in nåt nytt för,
det suger att vara arbetslös!

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0