Frederiksberg

Studiebesök i Danmark idag vilket innebar att jag skulle upp i ottan (yss!)
sen vidare från Ajslauv till Malmö och Köbenhavn och Frederiksberg där vi blev bjudna på danska weinerbröd, gotte!

och sedan vidader på olika diverse besök, bland annat på en helt underbar specialskola där vi blev bjudna på lite mat, en helt underbar sallad med nypotatis och ägg och grejer. lätt att den ska fixas till midsommar =)=)
Sedan vidare till en skola, och sedan till en bemannad lekpark och sedan vidare till en fritidsgård som ahde nästan allt man kunde tänka sig... Riktigt bra besök var det, men man är ju inte lite slut i huvudet efter en hel dag med danska (en på specialskolan pratade faktiskt lliet svenska, vilket var skönt), det språket är minsann i9nte helt lätt o förstå alla gånger...

Vi fick reda på att ingångslönen för en fritidsledare i Danmark ligger på runt 22.000-23.000 danska kronor. Lätta jag ska lära mig danska och fixa mig ett fritidsledarjobb i grannlandet i söder =)


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0