Alla dessa spindlar

Vad är det med alla dessa spindlar?
Jag förstår inte (det gör jag, men det hör inte till saken)
Vad har de i vår lägenhet o göra?
Kan de inte trakassera nån annan istället?
Någon som iaf tycker om dem?

Härom dagen, jag tror det var i fredags, eller kanske torsdags,
jag har som sagt dålig koll på dagarna, allt bara flyter ihop,
så hittade jag ju en spindel i duschen, förmodligen en stor husspindel,
men jag vet inte säkert, såg inte så bra, den var mörk och stor iaf,
den spolade jag ner, skållhett vatten, lite tvål, för säkerhets skull,
tror ni inte jag hittar en ny spindel några timmar senare,
dock i mindre skala och av annan art/sort och denna gång på väggen i vardagsrummet,
Han dödade jag också, såklart *smack* snabbt ska det gå,
speciellt när inte Kimmy är hemma och kan fixa det åt mig,
och ska jag vara ärlig gör jag det mkt snabbare själv...

Sedan, idag, så när jag skulle öppna balkongdörren och tittade ner,
såg jag att det satt en jääättestor hoppspindel på dörren (invändigt),
han förflyttade sig dock illa kvickt utåt, tur det,
sen såg jag att han rörde sig där utanför, så jag stängde dörren igen,
snabbt som attan för att det lilla kreaturet inte skulle komma in igen...
Sen, som om det inte vore nog, så tittade jag av en händelse ner i badkaret
och vad får jag se där?
En stor husspindel, såklart, med huggklor... såklart.
Jag ropar på Kimmy, såklart, som ganska snart förstår varför... såklart,
han agerar snäll pojkvän och spelar ner honom/henne/det i avloppet, såklart,
efter mina konstruktioner, såklart, skållhett vatten, och lite tvål, för säkerhets skull... såklart...


De jävlarna förföljer mig!
Varför?
Varför just mig, av alla människor?

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0