Åsum och 30-talsbyrå

Var i Åsum hela dagen och fixade med min byrå,
skrapade bort all färgen på själva byrån, har lite kvar,
sen lådorna på det och en mer grundligare skrapning av det som jag inte kunnat få bort just nu med skrapan och värmepistolen.

Byrån är från 1937 och har blivit målad tre gånger exkl. grund,
så det är rätt mktfärg som ska bort, de två översta lagren, det ena från typ 67
och det andra från slutet av 90, början av 00 går lätt att få bort,
men det understa lagret, från 1937, sitter som berget på vissa ställen
så måste nog slipa med slipmaskin eller nåt...

Sen får vi se hur det blir med själva målningen,
jaja, det blir nog bra.
Typiskt bara att jag jobbar imorgon, och dessutom lång dag,
för annars hade jag kunnat fortsätta imon, men får väl ta det på onsdag istället... 


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0