Veckan och så där

Jag har ju glömt att uppdatera under veckan. Har mest bara blivit korta inlägg. Vissa gillar det bättre, medan andra gillar de lite längre inläggen. Jaja, i alla fall...

Onsdag: Det hade snöat/snöregnat hela natten men gick under morgonen över till snö så när jag gick till jobbet snöade det rätt bra och började lägga sig lite smått, men det smälte bort lite efterhand. Kom fram till skolan med mascara i hela ansiktet. Sexigt värre, haha ;p Det snöade av och till hela dagen sen och sen började det att lägga sig igen under eftermiddagen då vi var ute och gick under kärnämne. Efter jobb blev det klippning. Otroligt skönt, för det gick i princip inte att göra något vid det alls så nu är det mycket bättre. Under tiden som jag var o klippte mig hade det börjat snöa riktigt ordentligt så det hade lagt sig på riktigt lagom till jag skulle hem. Blev lite spontan julklappsinhandling innan också. Blev lite inspirerad så jag är i princip färdig nu, bara något komplement och så kvar. Skönt. Jag kanske slipper stresshandla på lillejulafton i år, haha. När jag kom hem stod Kimmy vid spisen och lagade middag. Mysigt :)

Torsdag: Väldigt produktiv dag ;) Jag gjorde färdig min smörkniv. Så fin blev den ;) Den andra gruppen skulle se Pingvinresan, men jag hoppade den och var nere i verkstan istället. Julbord i matsalen, gott :) Efter lunch blev det ZB igen och den här gången gick det betydligt bättre än förra gången. Jag fick till och med till en strike, precis i början *yeay* :D

Fredag: Julavslutning på skolan med allt vad det innebär. Lite julmys i klassrummet innan korv och dricka till förmiddagsfika. Efter det en liten julshow i gympasalen med kör som sjöng lite låtar, rektor och präst som pratade och sånt där. Sedan slutade eleverna och vi hade två timmar tillgodo innan vi skulle vara nere på Betongens hus för jultallrik. Jultallriken var snarare ett julbord, men det spelar ju ingen roll :) Träffade Nina också, dock inget konstigt eftersom hon jobbar där :) Känns faktiskt lite tomt nu. Tre veckor utan praktik, men sen är det igång igen. Tur det för jag är nog inte redo att lämna det här gänget ännu. Dock kommer jag att sakna dem senare för jag trivs så bra i det här arbetslaget och jag älskar det här jobbet. Det är så sällan jag har tradigt. Mycket beror väl på mina kollegor, och eleverna för all del ;) Nej, jag tycker jag har fått smälta in bra där och jag känner mig precis som en av alla de andra och inte som "praktikant". Kan ju hjälpa lite att jag har varit där innan, men jag tycker lite att det var samma sak då :)

Idag lördag har det snöat lite av och till, mest till, sedan klockan 8 i morse. Så mysigt. Det känns verkligen som att det är december. Precis som det ska vara. Det hade varit hur bra som helst om det finns kvar på julafton. Det är bara till att hålla tummarna :) Så här vitt har det inte varit i Skåne vid den här tiden på fleera år.

Förra lördagen hade vi som sagt vår julgodiskväll/middag/fest. Det var riktigt trevligt och jag hade jättekul :) Vi började med dricka glögg och att göra lite julgodis; pepparkakor och mozartkulor, och P gjorde något godis med jornötssmör i som är jättegott. Med maten hade vi haft knytis (jag stod för salladen); kyckling, köttfärs på spett inlindat i bacon, vitlökssås, sallad och bröd. Massa gott. Under tiden försökte vi få igång musiken på datorn, vilket var kvällens projekt. Gick inte alltid så bra. Slutade med att vi lyssnade på några skivor och via iPhone ;) Sen blev det massa snack och vindrickande. Jag hade kvar lite glitter från mitt första glas med vintercider så det glittrade i mitt glas varje gång jag fyllde på nytt. Massa fint :) När vi åkte hem vid kvart i 2 snöade det *yeay*

Detta blev ett sånt där lite längre inlägg, men det får ni leva med :)

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0