Tjänstefel?

Det är en sak som irriterar mig lite.
Det blev mat från Donken ikväll. Jag vet. Onyttigt.
Men varken jag eller Kimmy kände riktigt för att ställa sig vid spisen. Jag för att jag redan stått där hela eftermiddagen och Kimmy för att han bara har haft en allmänt dålig dag idag.

När Kimmy kommit hem med maten upptäcker han att mina nuggets inte var med. Allt annat, men inte dem. Detta är inte precis första gången de glömmer något och det brukar vara samma visa när vi beställer från San Remo. De glömmer alltid något. Det slår aldrig fel.
Du ska inte behöva kolla att allt finns där. Du betalar för maten och förväntar dig få det du har betalat för. Det är deras jobb att se till att allt är som det ska, inte vårt. Det finns inget mer irriterande än att få hem sin mat och upptäcka att halva beställningen saknas. Säger de dessutom att allt ska finnas där så får de väl för fan se till att allt finns där också. Och de ska inte skylla på stressen, för i så falll har de inte där att göra.
Dock ger jag all cred till de som faktiskt klarar av all den där stressen, för jag hade då inte gjort det. Jag får magsår bara av att tänka på att jag själv skulle stå där. Usch.

Så jag har sagt till Kimmy att han ska säga hur besviken han är nästa gång, för det behövs. Utan kritik vet man inte om man har gjort något fel. Eller rätt. Dessutom borde (läs: ska) vi få någon form av kompensation för det här.

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0