Lucia och 3:e advent anno 2009

Vilket äventyr! Vi hade tvätt-tid ikväll men när jag kom ner så kom jag inte in i tvättstugan.
Då var det alltså ett nöt som hade låst dörren och sedan tagit nyckeln med sig och vi har absolut ingen aning om vem det kan tänkas vara. Och att gå igenom 17 lägenheter för att få tag i den känns lite... naej.
Jag blev så klart riktigt arg för det var riktigt irriterande då jag verkligen behövde tvätta.

Vi har ju också ett sådant dumt system i den här fastigheten där det finns en enda nyckel in till tvättstuga och den hänger på en krok bredvid dörren. Känns inte alltid helt säkert, för jag har varje gång fasta för att den ska vara försvunnen (som nu) så att jag inte kunnat låsa om mig, för med tanke på vad jag var med om på Vankivavägen så litar jag inte på andra männsikor när det gäller tvättstugor och tvätt-tider. Jag vill ha samma typ av system som alla andra fastigheter jag har bott i har haft. Alla kommer in i tvätstugan med sin lägenhetsnyckel och sedan finns det en anordning utanpå där den som har tvättstugan sätter sin lägenhetsplupp. Hur bra som helst, för då ser man direkt vem som har glömt ta bort den elelr vem som har snott ens tid. Här har man noll koll på det.
Det löste sig sen för vi slängde in en omgång i svärmors tvättmaskin och en omgång i pappas. Så tvättat fick vi ändå, men jag ska fan ta o klaga på detta för så här kan vi inte ha det!

btw, på tal om något helt annat så löper båda katterna nu, samtidigt. Trevligt värre.
Fast det är lite roligt för de har helt olika löpstil. Den ena ylar och piper mest medan den andra ylar och liksom kuttrar. Helt insane.

Det har snöat av och till hela dagen, ibland värsta falllet och ibland bara små, små flingor. Det har faktiskt lagt sig lite. Mysigt :) speciellt mysigt att det blev lite snö på lucia.


Jag får berätta om gårdagskvällen i ett senare inlägg, för jag hinner och orkar inte just nu...



Fortsatt trevlig lucia och tredje advent!



Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0