Julklappsöppning nr 2 och Helsingborgstrip

I måndags blev det en liten kvällstur till mamma för att ha lite julklappsöppning.
Blev lite fika och sådär, kollade alla bilder från Malmö och jag förde över mina bilder till mammas dator.
Sen blev det juleklappar :) plus min värmepistol som jag fick för typ ett halvår sedan men inte hämtat ännu, haha.
Blev en söt prydnadstomte, matchande ljusstake och kruka, en magnet mamma gjort, dubbelgrytvante, halsband som jag skulle göra själv och sist men inte minst, Vänner-boxen :D *yeay*

Igår blev det en heldagstur till Helsingborg. Eller ja, egentligen Ödåkra och Hyllinge, men i alla fall. Bestämde oss för att köra via Skåneporten istället för via Tyringe och Perstorp. Tydligen så ska gps:erna säga att det går snabbare via Skåneporten. Det gjorde det, var nästan 2 mil kortare den vägen.
Hittade inte så mycket på Väla egentligen, men trevligt o gå runt och titta lite. Käkade brunch på Graffitti. Var en halv evighet sen jag åt där senast.
Sen vidare till Hyllinge och Jula. Köpte min adapter och det fanns bara en kvar av den som jag ville ha så det var tur. Dock fanns inte bagagevågarna kvar så de fick vi vara utan. Köpte ett spännband till resväskan istället, vilket är bra att ha ifall öppningsanorningen eller dragkedjan skulle pajja eller nåt. Vidare till Bauhaus för att kolla lite. Kimmy visade mig runt bland alla golv, lister och plankor *yeay* eller, kanske inte...

Väl hemma i stan igen körde vi inom ÖB för att inhandla resväska till Kimmy. Blev ett set om 3. Mkt bra. Sen vidare till OnOff för att Kimmy skulle kolla ny digitalkamera, dock fick de inte in den han ville ha förrän den 4:e jan och de åker två dagar senare. Skulle det sen strula med frakt och sånt, vilket det har en tendens att göra när man verkligen behöver något innan ett visst datum så åker han utan kamera. Så ja, vi får se hur det går där. Jag fixade mig en datorväsk. Dock stod jag i kö i 1 timme och 15 minuter för att kunna fråga om det gick att ha den fastän den egentligen var för liten. Drygt. Riktigt drygt. Upptäckte när jag kom hem att det funkade hur bra som helst, men lika bra att fråga ju, eller hur?!

Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0